unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Kalla mig konstig..

Publicerad 2012-12-19 10:01:54 i Allmänt,

Nu är det visst några dagar sedan jag var snäll och skrev något för er att läsa. Förlåt mig!
Men jag har inte kommit på något kul eller intressant att skriva om så därför har det inte blivit något.
 
Nu sitter jag här lite små förkyld och dricker mitt kaffe, morgonen har varit produktiv då jag hunnit duscha, dammsuga lägenheten, plocka in den rena disken, givetvis promenera Buffy också och packa ner alla Jimmys spel, cd-skivor och en hel del DVD-filmer. Man kan förundras över hur mycket spel och filmer en person kan äga när man packar kasse efter kasse med olika titlar. Det roliga är att jag har packat kanske tio kassar, skulle jag tro, och det är säkert 10 kassar kvar att packa med filmer.
Kalla mig konstig, men jag gillar att packa inför flytt, tycker det är skönt och avslappnande på något sätt.
Man kan sätta på skön musik, i detta fallet min Christmas spellista på spotify, och sedan är det bara att köra. Under tiden man packar så ser man den nya lägenheten framför sig, funderar på hur man skall inreda den för att få plats med allt, fantiserar om hur det kommer bli att bo där och ser fram enormt mycket mot att få nycklarna.
 
Det var samma sak när jag skulle packa inför flytten till Göteborg, jag släpade och slet, sorterade och kastade, var helt slut eftersom jag samtidigt pendlade till Göteborg för att jobba varje dag men det var värt det. Jag visste ju att jag snart skulle ha alla minasaker i min nya lägenhet, kunna packa upp, inreda och fixa i ordning mitt nya hem. Det är en skön känsla, tycker jag, som är värd all stress och allt slit som blir inför flytten.
 
Jimmy är hur lugn som helst trots att han själv inte börjat packa sin lägenhet än, han är helt övertygad om att vi kommer hinna utan problem och jag inflikar lite försiktigt att vi får nycklarna om en vecka och en dag. Sen ska vi hinna flytta över allt och flyttstäda 2 lägenheter innan den 3:e januari. Dessutom ska vi hinna fira jul innan vi får nycklarna och som sagt, han har inte ens börjat packa sin lägenhet än!
Men säger han att vi hinner så hinner vi, tillit är viktigt i ett förhållande sägs det. ;)
 
På tal om flyttstäda, jag passade på att putsa mina fönster i helgen när det ändå var plusgrader och uppehållsväder. Det gick jättebra, mina fönster blev rena och fina allihopa, men jag ska berätta en sak som förmodligen får er att skratta gott vid era datorer/surfplattor/smartphones ( vad ni nu använder för att läsa min blogg). Helt enligt lagen om all djävulskap så var det så här att när jag hade putsat alla mina fönster, de var jätterena, och stängde igen det sista när det var klart precis då BÖRJADE DET REGNA!!!
Jag säger bara, VARFÖR!?!?
Vad har jag gjort för ont för att förtjäna detta?
Men i alla fall, mina fönster fick åtminstone vara rena ungefär en sekund. =P
 
Om jag ska släppa flytten och lagen om all djävulskap lite så kan jag också berätta att jag nu officiellt har blivit antagen till mina studier. Antagningsbeskedet kommer med posten idag eller imorgon och jag har dessutom gjort min ansökan till CSN. Jag har även inhandlat kollegieblock, rutade och linjerade, en tjock och fin stiftpenna och extra stift. Kvar att införskaffa har jag grad linjal, suddgummi, pennfack och studielitteraturen men den kan jag inte köpa fören jag vet vilka böcker vi kommer använda, vilket jag får veta tidigast den 7:e januari.
Kalla mig konstig men jag är lite nervös och samtidigt förväntansfull inför att börja studera, det var ju så längesedan jag gick i skolan.
Dock tror och hoppas jag att det kommer bli jättebra!
 
Nu ska jag hämta påfyllning av kaffe så jag tänker önska er en riktigt underbar dag raringar!
Ha det gott! <3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela