unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ytterligare en pusselbit..

Publicerad 2012-12-04 08:03:59 i Allmänt,

Ja igår fick jag besked om att jag fått mina kurser godkända på komvux, nästa vecka är 2 stycken obligatoriska informationsmöten jag ska gå på och sedan kommer jag troligen att börja studera den 7/1. Man skulle tydligen planera individuellt både kursstart och kursslut på informationsmötet där av att jag skriver troligen.
Blev riktigt glad när jag fick mailen om att jag fått mina kurser godkända, började bli lite orolig där ett tag.
 
Otroligt skönt nu när jag vet att jag inte behöver gå tillbaka och jobba "heltid" på Sifo, slipper jag oroa mig för huruvida min röst kommer hålla eller inte. Men idag blir det några timmar på jobbet innan jag ska till logopeden. Sen blir det hem efter det och busa runt i snön med min pälsboll, sedan det började snöa igår har det inte slutat så nu har det kommit en del, dock blåser det ganska mycket ute så det är relativt drivigt. Jag hade gärna sett att snön bara föll och lade sig där den ska ligga istället för att driva omkring men man kan inte få allt här i världen. ;)
 
Kommer bli lite shoppande nu också i och med att jag fått mina studier godkända. Måste först och främst fixa kollegieblock, pennor, suddgummi och så kommer jag behöva en ny väska snart, har ingen som passar alls. =/
Sen kommer jag efter informationsmötet behöva köpa mig studielitteratur, väldig tur är det att facket ställer upp och betalar ett maxbelopp på 3100:- i månaden upp till 12400 för studiematerial, mot kvitton givetvis så jag får ligga ute med det men skönt att kunna få tillbaka det. =)
 
Nu måste jag lägga ner här och bege mig ut i snön för att ta mig till jobbet men ha en riktigt underbar dag raringar! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela