unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Det var jobbigt men det gick.

Publicerad 2012-11-27 09:53:44 i Allmänt,

Igår var min första dag på jobbet på länge med min krångliga röst. Det var jobbigt, den blev rasslig till och från men jag tog mig igenom mina 3.5 timmar. Fick ta det lugnt och inte stressa, sitta och tänka på att slappna av, jag hade inte en aning om att jag spänner mig så mycket på jobbet. Ja det är helt galet, jag fick påminna mig själv om att slappna av varannan minut nästan.
 
Nu sitter jag här och funderar på varför det regnar så mycket, vi har ju inte direkt ont om vatten så regnet kan väl dra vidare ner till Afrika där det behövs eller något. Behöver ta en promenad med Buffy men han gillar inte att bli blöt om tassarna så han har inte gått upp än, kul hur djur känner på sig när det är eller ska bli dåligt väder. 
Jag har märkt det flera gånger när jag varit ute och gått med Buffy hur det har varit helt okay väder lite små soligt, några moln men inget regn. Sen helt plötsligt har han börjat dra hemmåt och vägrat lyssna på mig när jag vill att promenaden ska vara lite längre. När vi sedan nästa hunnit hela vägen hem så är himlen helt grå, det kan ibland gå på någon minut och så öppnar sig himmelen. Vissa gånger lyssnar jag inte på Buffy utan fortsätter promenaden och det brukar jag ångra ganska rejält när regnet kommer. Måste lära mig att lyssna på honom för han verkar vara mycket bättre på att förutspå vädret än SMHI
 
27:e november idag, det är 8 månader sedan jag och älsklingen träffades första gången och 1 månad kvar tills vi får nycklarna till nya lägenheten. Ska bli så underbart och lite spännande eftersom Jimmy bara har sett 4-5 bilder på lägenheten och inte har en aning om hur den ser ut i övrigt. Så det ska bli intressant att se vad han tycker om vårat nya hem, blir lite som med Buffy och Arsim, jag väljer lägenheten och de får bara flytta med helt enkelt. ;)
 
En sak jag verkligen gillar med nya lägenheten, bortsett från läget och att den är så ny och fräsch är att den har tvättmaskin och torktumlare i lägenheten så man slipper alla de där otäcka svinstiorna till gemensamma tvättstugor som vi använder oss av nu. I dessa gemensamma tvättstugor vågar man knappt tvätta för man är orolig att kläderna ska bli smutsigare än innan eftersom folk inte städar överhuvudtaget efter sig. Diskmaskinen som vi får köpa till riktigt bra pris är också något som jag verkligen gillar, kan vara skönt att slippa oroa mig för att slå sönder saker när jag ska diska dem. Nu kommer jag bara kunna ställa in dem i maskinen. =)
Sen är en ytterligare underbar sak med lägenheten att det finns hiss upp till den så Buffy slipper slita ut sina leder genom att gå i massa trappor, då kan vi lägga energi på långa promenader utan att han ser ut som om han måste bestiga Mount Everest varje gång vi kommer in i trappuppgången. 
 
Ja det finns många fördelar med nya lägenheten. =)
Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sedan väcka Buffy för att tvinga ut honom på promenad.
Ha en underbar tisdag raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela