unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Jag älskar dig!

Publicerad 2012-11-24 11:41:28 i Känslor,

Om 3 dagar är det 8 månader sedan jag träffade dig, jag hade sedan länge helt gett upp hoppet om det manliga släktet men du har fått mig att inse, alla män är inte stöpta i samma form. Det är så roligt när folk frågar vart vi träffades och du svarar "Vid Gustav Adolf!". Det är en sanning med modifikation, vi träffades där första gången vi sågs, vid Gustav Adolf statyn på Gustav Adolfs torg här i Göteborg men vi hade träffats virtuellt innan. 
 
Det låter lite fånigt att erkänna att vi träffades på en dejtingsajt men det är helt enkelt sanningen. Jag hade loggat in på ett gammalt konto jag skapat på spraydate, hade inte varit inne där på väldigt länge, använde det inte riktigt längre men loggade in en gång var 6:e månad fbara för att ha kvar kontot varför vet jag inte. 
I februari loggade jag iaf in och så tänkte jag, vad fasen jag skriver om min presentation bara för skojs skull när jag ändå är inne. Det var en fredagskväll, jag var uttråkad och så där lagom trött i huvudet som man kan bli efter en hel dag med "Utomordentligt Nöjd, Mycket Nöjd, Ganska Nöjd, Ganska Missnöjd, Helt Missnöjd", och jag surfade runt på lite folks sidor för att få inspiration till min egen presentation innan jag bestämde mig för att bara vara mig själv, jag menar, alla andra är ju redan upptagna så dem kan jag inte vara.
 
Så skrev jag om min presentation, nu minns jag inte riktigt vad jag skrev men kul hade jag iaf, som alltid när jag skriver. ;oP
Efter ett bra tags skrivande var jag ännu tröttare i huvudet, kande att jag inte riktigt fick till presentationen och började fundera på om jag skulle avsluta kontot helt men bestämde mig för att bara logga ut som vanligt, det kostade inget att ha sidan så den kunde få ligga där tänkte jag. Så jag förde muspekaren mot "Logga ut" knappen och skulle precis klicka där när du dök upp på "Online" listan.
 
Jag kommer ihåg hur jag tänkte att du såg så busig ut på bilden du hade, och så snygg!!
Jag bestämde mig för att klicka på bilden och läsa presentationen innan jag loggade ut, jag satt ju ändå bara hemma och gjorde ingenting så  varför inte?
Så jag klickade på bilden, läste din presentation och tänkte, den här killen är helt rätt för mig!
Jag insåg att jag skulle ångra mig om jag inte åtminstone försökte få kontakt med dig så jag satte mig och komponerade ett mail till dig, jag minns inte exakt vad jag skrev men det var lite lagom långt och jag vet att jag avslutade med något i stil med "Nu har jag väl lyckats skrämma bort dig.."
 
Någon dag senare så svarade du att jag inte hade skrämt bort dig, du svarade på en del frågor jag skrivit och sen skrev du att du just vid det tillfället redan träffade någon från spray som du bestämt träff med ett par gånger fram över och att du inte är typen som dejtar flera personer på en gång. Jag tänkte, givetvis har han redan träffat någon, men han var iaf ärlig. Sen skrev du också att om det inte blev något mellan er och jag fortfarande var singel då så ville du gärna lära känna mig. =)
 
Det gick några veckor och sen bestämde jag mig för att skriva och fråga hur dett gått med influensan du legat med när vi hördes första gången, du svarade inte och jag tänkte att det kanske fungerat mellan dig och den andra tjejen men efter nästan 2 veckor kom det ett mail från dig, du svarade att du var bättre nu och att det inte riktigt känts rätt med tjejen du träffat så om du ville gärna lära känna mig bättre.
Vi utbytte flera sidor långa mail varje dag under någon vecka innan du dagen då jag och min syster var påväg till Studenternas i Uppsala för att se Villa Lidköping spela SM-Final i bandy för första gången på 29 år gav mig ditt mobilnummer i ett mail. Vi smsade ganska mycket under den dagen och bestämde även att vi skulle träffas fredagen där på för middag och bio. Jag var så nervös och glad!
Bandyfinalen utspelade sig, Villa fick tyvärr åka hem med en förlust trots en otrolig insats men jag var glad ändå! =)
 
Dagen därpå skickade du ett sms där du skrev att du gärna ville träffa mig innan fredagen om det var okay med mig, om det var!, jag sa att vi kunde träffas efter jobbet dagen efter om du inte hade något emot att ta en promenad med 2 st tokiga hundar, jag var ju bara tvungen att se hur du var med hundar och hur Buffy bedömde dig. Så vi bestämde att vi skulle träffas vid Gustav Adolf statyn när du slutat jobbet och jag varit hemma och hämtat hundarna, min spårvagn var sen så jag smsade att jag skulle bli lite sen, du var dock också lite sen så jag kom först. Så nervör jag var när jag stod där och väntade, jag tänkte på vad som skulle hända, om du skulle gilla mig, om Buffy skulle gilla dig, om jag skulle gilla dig lika mycket efter jag träffat dig och där kom du gående över torget i mörkblå jeans, en brun-beige stickad tröja svart jacka och svarta skor. Jag minns att jag tänkte "Oh, vilken snygging, och stil har han också!" Du kom frm och gav mig en kram, en röd ros som du bad om ursäkt för att den var lite ledsen eftersom du köpt den på lunchen, sen satte du dig på huk och hälsade på Buffy som bara satt där och såg ut som om han tänkte "Hej, dig gillar jag, varsågod och träffa min matte!"
 
Vi promenerade bort till slottsskogen, Buffy och Tilja visade upp sig från sin a absolut sämsta sidor och skällde på allt med fyra ben och svans, du sa inte mycket men jag visste att du var blyg för det hade du redan förvarnat mig om så jag pratade på vilket alla som känner mig vet att jag är bra på. ;) Efter några timmars promenad hade mörkret fallit, vi började gå tillbaka, B & T började bli trötta i tassarna så du erbjöd dig att bära den lilla vita manliga hunden eftersom jag var tvungen att bära Buffy. Jag minns att du såg ut som om du var rädd att hon skulle gå sönder, jag visste att du skulle bli en underbar husse till Buffy om det fungerade mellan oss. Och jag hade rätt!
Buffy och även katterna föll stenhårt precis som jag.
 
När vi hade skiljts åt så smsade du och skrev att du hoppades att du inte skrämt bort mig med min blyghet, jag svarade att jag inte var så lättskrämd och vi höll kontakten fram till fredagen då jag fått bestämma vilken film vi skulle se på bio, jag hade valt Wrath of the Titans inte så romantisk film men jag hade gått och funderat på att se den filmen att bra tag, du hade valt restaurang och bokat bord. Dinner 22 hette restaurangen, bordet var bokat till 19:00 och bion kl 21:00. Vi började med älgcarpaccio med västerbottenschips och ruccola, sen blev det renytterfilé med rotfrukt och potatiskaka till varmrätt och det tog sån tid att få maten så den planerade efterrätten fanns ingen tid för om vi skulle hinna med filmen. Men allt som allt var det en av de bästa kvällarna i mitt liv, allt ifrån middagen till den första kyssen innan vi skildes åt. Jag var så lycklig när jag satt på vagnen hem den kvällen och fortfarande när jag ser dig, håller om dig eller vaknar bredvid dig känner jag mig lika lycklig. 
 
 
Du är den underbaraste killen som finns, du är en perfekt husse till Buffy, du lagar god mat, du är mysig och kramig och du får mig att skratta. Nu ska vi snart flytta så vi kan bo i vårt hem inte ditt eller mitt, jag ser fram emot det otroligt mycket, jag vet att det inte alltid är lätt att vara i ett förhållande men alla svårigheter går att övervinna om man gör det tillsammans. Jag vet nu att jag har hittat den sista pusselbiten för att känna mig hel, du är den sista pusselbiten min älskade. Med dig känner jag mig hemma oavsett vart jag är, jag känner mig trygg oavsett vilken situation jag befinner mig i, jag känner mig varm hur kallt det än må vara bara jag har dig hos mig. Jag fick kyssa många grodor innan jag hittade min prins men det var det värt! Jag älskar dig Jimmy! Att träffa dig var som att vinna drömvinsten på lotto!
 
Tänk att du till och med blev förtjust i det lilla tokiga vita fluffet! ;)
 
Mitt hjärta, jag älskar dig så! <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela