unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Av någon konstig anledning.

Publicerad 2013-01-30 08:46:13 i Allmänt,

Tänk vad vädret kan påverka ens liv, jag är alltid så mycket tröttare dagar som idag, skulle kunna sova flera dagar i sträck. Men det får jag givetvis inte eftersom det står samhällskunskap och telefonintervjuer på schemat idag.
 
Men när det är soligt till exempel, då har jag hur mycket energi som helst. Jag känner mig pigg som en mört och glad som en lärka. Jag vill hitta på massor med saker när solen skiner, jag vill sjunga med i varje sång jag hör.
Buffy är likadan, han vill promenera, sitta och njuta av solen, leka med sina leksaker. Ja han är en helt annan hund när solen skiner precis som jag är en annan människa!
 
När det är grått, trist och kanske regnigt så vill jag som sagt bara sova, jag känner mig trött och hängig,är inte alls på humör för att göra något utan vill bara gömma mig. Samma sak med Buffy, han gillar inte att bli blöt så därav avskyr han att promenera när det regnar/har regnat. Hans favoritsyssla när det är grått och trist väder är att sova, som han gör nu, jag är helt övertygad om att han är det absolut sötaste hunden som finns. Han ser så otroligt mysig ut när han sover att man bara vill gosa sönder honom. Ja han är ändå min lille solstråle!
 
 
Men nu ska jag försöka pigga till mig lite så att jag kommer iväg till skolan sen.
Ha en underbar onsdag trots vädret! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela