unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Men allvarligt?!?

Publicerad 2013-01-13 16:07:49 i Känslor,

Igår tog vi bilen till Skara och hälsade på min älskade vän Pernilla, det var så längesedan jag såg henne men tyvärr hann vi inte umgås riktigt så mycket som jag hade önskat. Hon är alltid lika rolig att se/prata med och jag är glad att jag har henne! <3

Efter Pernilla tog vi vägen förbi Skara Hästsport och Zoo, eller vilken ordning det nu skrivs, och passade på att köpa godis till Buffy. På alla andra ställen än just den här zoo butiken kostar Buffys godis 199:- för 494 gram men på Skara Hästsport kostar samma mängd godis, samma märke, samma förpackning 159. Varje gång jag ser prislappen på godiset i andra butiker så tänker jag, Men ALLVARLIGT?! Hur kan det vara sån pris skillnad?

När Buffys godis var inhandlat snurrade vi iväg till min älskade mamma, det var alldeles för längesedan jag såg henne också men det har varken funnits ekonomi eller tid till en resa upp till Lidköping det senaste tyvärr. Detta har jag fått käka upp mången av min ena s.k syster som tillsammans med vår morbror hjälpte mamma att flytta möbler och lite andra saker till nya lägenheten. De har även varit i mammas gamla lägenhet och "röjt" utan att ta med mamma dit så hon kunde säga vad som var viktigt för henne att få med sig i flytten och vad som kunde slängas.

Min s.k syster har skrytigt på fb om att hon är så duktig som är den ENDA som hjälpt mamma och att mammas två andra döttrar är så egocentriska att de inte har avsatt tid i sina egna liv till att ställa upp för vår sjuka mamma men vad jag såg igår när vi var där fick jag mer känslan av att hon hjälpt mamma för sin egen skull. I ena hörnet av mammas gamla lägenhet fanns massa prylar uppställda och detta hade den "snälla" dottern då förklarat för min andra syster i ett sms "Allt som står där är MITT!"
HENNES?!? MEN ALLVARLIGT?!?
När fasen gick mamma och dog???!?

Sen hade hon även så fint skrivit i ett annat sms att allt som stod i sopsäckar var sånt som skulle slängas, jaha det var ju fascinerande för när vi tillsammans med mamma gick igenom säckarna hittade vi massor med saker som mamma ville behålla. Hennes salt och peppar kvarnar, en mugg hon fick i present av mig för 2 år sedan, en del av hennes lök/potatis/grönsaksskärare, hennes sprayflaska för olja hade de också slängt. Känns lite som att mammas "snälla" dotter och hennes storebror har omyndigförklarat henne och själva bestämt vad mamma ska ha kvar och inte, samt då vad som kan vara bra för dem att lägga beslag på. Ja men det är väl snällt av dem, länsa mamma på saker innan hon ens är död, GO FOR IT!

Själv skulle jag aldrig ens kommit på tanken att åka iväg till mammas gamla lägenhet för att röja och slänga saker utan att ta med henne så hon kan säga vad som skall kastas och inte, men det är väl bara för att "jag inte bryr mig om någon annan än mig själv" gissar jag!

Nej, om min s.k syster och morbror nu tycker att jag är så hemsk och värdelös, bara för att jag inte kunde vara där just den dagen de bestämde sig för att flytta mammas grejer och börja röja, att de inte vill veta av mig eller umgås med mig jag men då ska de inte behöva det heller. Jag tycker de beter sig som svin mot mamma och mig och min andra syster så jag tänker inte lägga tid eller energi på att umgås med dem heller. Jag älskar min mamma, hjälper henne i den mån jag kan och skulle aldrig komma på tanken att "plundra" henne på saker och slänga sådant hon både vill ha och behöver. Sen vem som är snällast, hjälpsammast och bäst skiter jag fullständigt i. Jag är inte ute efter att framställa mig själv som något förbaskat helgon, för det är jag inte, till skillnad från min syster och morbror.

Tyck vad ni vill om mig, I don't care! Kan jag hjälpa mamma så gör jag det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela