unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Nystart.

Publicerad 2013-01-07 08:14:50 i Allmänt,

Ja idag är det den 7:e januari, det har varit nytt år några dagar nu, vi har bott i nya lyan en vecka och idag är dessutom första skoldagen.

Uppropet äger rum kl 10 men som ni märker är jag redan uppe, Buffy har fått sin promenad, frukosten är avklarad och jag har packat nya skolväskan med nya kollegieblock, ny penna och min gamla casio miniräknare från högstadiet. Jag är inte alls nervös, jag lovar!

Ska ta och ringa fastighetsvärden och se om vi kan få vårt lås till lägenheten bytt också eftersom vi bara fått 4 av 5 nycklar och det nu har gått en lite mer än en vecka sedan vi påpekade för tidigare hyresgästen att det saknades en. Inget svar där inte, får försöka igen om en stund. Tycker de gjorde fel som ville ge henne en chans att leta reda på nyckeln eftersom det är vi som får ta hela smällen om det skulle bli så att någon tar sig in i lägenheten med sista nyckeln och stjäl alla våra möbler. Finns knappast någon hemförsäkring som täcker det.

Igår var vi iväg till Tjörn och Jimmys syster med familj för att fira deras lille pojke som fyllde hela 5 år! Det var väldigt trevligt, vi åt by far de största fläskkotletterna jag någonsin ätit, till det hade vi potatismos och löksås. Sedan var det kaffe och tårta, tårtan var gjord på smälta gelé hallon och smält daim *mums* Det var massa ballonger uppblåsta och jag passade på att spela lite ballongvolley med lille William. Det var många år sedan jag gjorde det och jag hade glömt hur kul det var. Man borde helt klart spela ballongvolley oftare!! ;-)

Dock blev det inte så mycket gjort här hemma igår på grund av att vi åkte iväg för att fira födelsedagsbarnet så det står fortfarande en massa kartonger och kassar både högt och lågt här hemma. Men om vi ger det ett par dagar till så kommer det snart vara ordning och jag kanske till och med lägger ut lite bilder här så ni som bor långt bort kan se hur vi har det. Ni andra kan ju alltid ta och pallra er hit och titta. ;)

Tror jag ska ta tag i en kasse eller två nu innan jag beger mig iväg till skolan.
Ha en underbar dag alla goingar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela