unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Solen skiner i alla fall!

Publicerad 2013-01-23 12:24:34 i Allmänt,

Jag sitter här och leker Garfield (äter lasagne) och funderar på hur krångligt allt ska vara jämt!

När det gäller sjuklönen efter mina 14 första dagar säger alla olika och jag fattar inget.
Vet inte riktigt vad eller hur det blir med den delen och frågan är om jag ens orkar bry mig. Kan de inte bara sluta att krångla och komma till en slutsats?

Samtidigt försöker jag pussla ihop skolan som känns lite så där, inte det att jag inte tycker jag gjorde rätt val som började studera men skolan i sig är kanske inte riktigt vad man hade hoppats på. De verkar inte ha mycket koll alls, förutom min engelska lärarinna henne gillar jag! Jag kommer få kämpa som ett djur med matematiken, men det visste jag redan innan, fast jag tror att det ska gå. Eller, jag har bestämt mig för att det ska gå!

Sen är det flytt lådorna också, de står där de står många av dem eftersom jag inte har någon aning om vart jag ska ställa allt. Plockade upp lådan med mina dvd-filmer idag och tänkte "vart ska jag ställa dessa? Jo, en snilleblixt, i lådorna i tv/mediabänken där de låg innan flytten. Öppnar en av lådorna och där ligger mer av Jimmys saker, nu var det tur att det även fanns lediga lådor men det känns som att vart jag än vänder mig med mina prylar står redan hans grejer och det gör det genast mycket svårare att plocka upp lådorna med mina saker. Sen säger han att vi måste slänga saker för att få plats, båda två måste slänga saker, men jag slängde hur mycket som helst innan flytten och han slängde i princip inget mer än sin soffa, (förutom att han gav bort sin säng och tv-bänk till sin mor och far) ska jag slänga hela mitt bohag då eller?
Ja jag vet inte, vi löser väl det men jag börjar iaf fundera på om vi kanske skulle väntat med att flytta tills vi hittade en lägenhet på säg 200 kvm. =P

Det är väl bara att plocka vidare och se i vilka vrår jag kan pilla ner mina saker någonstans och resten får jag väl hiva ner i källaren om de får plats..

Nu ska jag rasta min lilla pälsbollsprins och sedan försöka plocka lite här innan jag ska iväg till jobbet. Ha en härlig onsdag alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela