unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Tider är ett himla påhitt!!

Publicerad 2013-03-18 16:47:03 i Allmänt,

Det känns som att jag nyss vaknade, men det är trots allt snart 10 timmar sedan jag gick upp och nästan 11 timmar sedan jag vaknade av att älsklingens alarm ringde. 
 
Kom till skolan vid 10:20 och insåg då att de gjort om schemat helt, inga tider är desamma som förra veckan och nu måste jag läsa vissa lektioner på distans för att kunna få in jobbet i mitt schema. Dessutom kommer jag ha en förbenad håltimme på måndagar, vad sjutton gör man i gamlestan 1,5 timme? Inte en aning är mitt svar! =P Förutom detta så kommer jag ha världens segaste torsdag, 3 stycken 1,5 timmes lektioner efter varandra från 8:30-13:00 helt utan rast, vem orkar lära sig något de sista 2 lektionerna?? Något positivt med det nya schemat är att mina fredagar som tidigare varade från 12:00-15:10 är nu merahelt tomma, vad då att jag ska höra med chefen om jag kan få jobba dag två dagar i veckan istället för att jobba kväll. =) Jag menar, måste jag ändå distansplugga en engelska lektion för att kunna jobba kvällen så kan jag nog lika gärna distansplugga den lektionen och jobba dagen istället. Lite smart tänk tycker jag! ;-) Men jag måste ändå säga att tider är ett himla påhitt, speciellt när de skall ändras fram och tillbaka. 
 
Så är det snart tid att söka in till olika utbildningar med, dock har det visat sig att en utav de utbildningarna jag tänkte söka till hösten inte blivit finansierad av staten och därmed inte startar fören tidigast hösten 2014 om den då blivit finansierad då. Så nu behöver jag tänka om lite. Då har jag under dagen bollat lite med min underbara bästa vän Pernilla om en annan utbildning, Löne-, personal- och redovisningsekonom utbildning. Problemet med denna utbildning är att skolan inte hjälper till med praktikplatsen och jag är lite orolig för att inte kunna få tag i någon praktikplats och tvingas hoppa av utbildningen då som älsklingens bror fick göra. Hur ska man veta? Det är tuffa tider när man ska välja utbildning! Vad tror ni, skulle jag kunna hitta en praktikplats innom detta här i Göteborg?
Jag är väldigt sugen på någon liknande utbildning eftersom det är stor efterfrågan på just administrativ personal just nu. Ja, jag vet inte riktigt hur jag ska göra men det blir väl till att fundera lite till. Har någon vecka på mig innan ansökningarna ska vara inne, men tiden går ju så fort, himla påhitt det där med att tiden springer iväg.
 
Här om veckan insåg jag också att det var 3 år sedan jag kollade synen, så jag gick till specsavers och gjorde en synundersökning, det visade sig att jag behövde lite mer styrka på mina glas så jag beställde nya glasögon. Det blev två olika bågar och enligt tjejen jag pratade med brukade det ta 7-10 dagar innan de blev klara, i mitt fall troligen tidigare, men de skulle smsa mig om ena bågen kom före den andra. Så jag gick och väntade men idag efter skolan hade jag fortfarande inget hört så jag svängde förbi och frågade lite snabbt hur det stod till och fick då veta att det ena paret hade kommit men de hade glömt att smsa mig. *doh* 
Fick ta med mig det hem där och då iaf så nu sitter jag här med mina nya bättre glasögon och funderar på hur mycket jag egentligen har missat på grund av att mina glas hade fel styrka. Nu ser jag allt iaf! ;)
 
 
Vet inte vad ni tycker men jag gillar dem iaf! =)
 
Ha en go måndagskväll nu gott folk!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela