unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Jag trodde kaffe piggade upp inte tog död på..!?

Publicerad 2014-06-05 21:36:00 i To be Paralegal.,

Nu är det så att jag varit lite frånvarande här igen, är det någon som har märkt av det?
Jag ska inte ens försöka be om ursäkt och skriva att jag ska bli bättre på att göra inlägg här för jag är kass på att göra regelbundna inlägg. Så är det bara!
 
Idag säger min ganska nya mobil (ja jag köpte mig Sonys nya Experia, Z2:an för er som bryr er) att det är den 5:e juni. Vad betyder den 5:e juni då? Jo det betyder att jag har tre veckor kvar på min LIA, TRE VECKOR BARA! :-O *springer runt i lägenheten och ser alldeles chockad ut*
 
Oki, jag är lugn igen, vart var vi nu någon stans?
Just det, tre veckor kvar på VCC, jag har tyckt att platsen var lite mindre lärorik än vad jag hade önskat men efter ganska mycket påpekande så kom de på att jag visst inte behövde lära mig copy/paste funktionen utan andra svårare saker och att jag faktiskt är en tillgång på företaget. Så nu sitter jag och skriver om lite guidelines och direktiv, några engagement letters och lite sånt. Väldigt mycket engelska kan jag tillägga så jag är glad att jag haft en liten genomgång av legal English i skolan eftersom jag nu kunnat korrigera juristernas texter lite fint.
Det är fortfarande väldigt mycket copy/paste och kopiering/printning/scanning osv men det är lite roligare när man har annat att variera med. :)
 
En fördel när man skall skriva om direktiv och guidelines eller printa ut saker är givetvis att man har tillgång till en dator. Detta hade jag givetvis, märk väl att jag nu skriver i imperfekt (alltså dåtid, för er som inte orkar fundera på vilket som var vilket nu igen). Nu gissar jag att många av er läste om meningen, insåg att så faktiskt är fallet och i nästa sekund tänkte "VAD HAR PAOLA GJORT NU!?" 
Eller hur, visst gjorde ni? Jag vet allt att ni gjorde det! Varför tror ni alltid omedelbart att lilla oskyldiga jag skulle vara skyldig? Jag menar, vad skulle jag kunna göra som leder till att jag just nu inte har någon dator på LIA:n?
 
Hrrmm... ja vad.. det kan man verkligen undra. 
Teoretiskt sett kan det faktiskt vara så att datorn helt enkelt var gammal eller var ett måndags exemplar och gick sönder. Men jag gissar att ingen av er faktiskt tror på att så var fallet?
 
Eller??
 
Nej, jag trodde inte det heller. Och i sanningens ögonblick så måste jag erkänna att DET VAR MITT FEL! :-O
Jag fullständigt AVRÄTTADE min jobbdator. X-| *NOOOOOOOO!!!*
 
Så vad hände egentligen då?
Ehh, haha, ja man kan väl börja med detta:
 
1. Det var morgon
2. Jag vaknade alldeles för tidigt
3. Mitt skrivbord var alldeles för litet
4. Datorn var extremt seg
5. Jag har hört att koffein ska vara uppiggande.
 
Om vi då sätter samman detta vad får vi då?
Jag kommer till LIA:n först av alla och hämtar en kopp kaffe (eftersom jag vaknat extremt tidigt idag) innan jag sätter mig ner och arbetar vid min sega dator. När kaffet är uppdrucket och jag har fått ordning på en del av mina uppgifter så har även de flesta andra kommit till jobbet. All is well, so far..
 
Min handledare kommer in med en uppgift till mig, jag ska leta upp ett styrelseprotokoll i en pärm. Visst kan jag göra det säger jag och hämtar en andra kopp kaffe som jag ställer på skrivbordet bredvid datorn.
När det kallnat lite så lyfter jag upp koppen och ska dricka men istället så lyckas jag på något vis tippa koppen i luften och hälla hela koppen över, wait for it, DATORN!
 
Denna börjar låta konstigt och tjuta jättehögt som värsta larmet och sedan efter en stund så svartnar den och blir dödens tyst. *OH NO!*
Jag sliter ur kontakten, springer till toaletten och hämtar massor med papper och börjar frenetiskt torka upp vad som känns som en insjö av kaffe. Hällde även ut en halv kopp ur själva datorn närjag ställde den på högkant. :-O
 
Gick till min handledare och erkände att jag precis mördat min dator och hennes kommentar blev "hur gick det med dina kläder? Fick du på dem med eller klarade de sig?" Tror ni jag blev glad över det eller?
 
Sen hade jag möte med en av juristerna och fick lite nya arbetsuppgifter och ett nytt kontor med FÖNSTER! :-O :-D Sen fick jag gå hem eftersom jag avrättat min dator och inte kunde jobba. Så kan det gå!
 
Nu har jag helg och önskar er alla en riktigt trevlig national dag och en trevlig helg i övrigt!
 
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela