unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Det är alldeles mörkt..

Publicerad 2012-12-12 08:20:53 i Allmänt,

Ja nu är vi inne i en mörk period det märks, sitter här, klockan är nästan tio i åtta och det är alldeles mörkt ute. Men det är på något sätt ganska mysigt ändå, i alla fall om jag man har tdoch möjlighet att krypa ner under täcket igen och somna om. Det har inte jag! =P
 
Nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att bege sig iväg mot logopeden, sen ska jag hem snabbt och rasta Buffy innan det är dags att åka till jobbet. Fick e-post om att det fanns ny information om min studieansökan på mitt studerandekonto. Blev lite full i skratt när jag läste det, "du har blivit godkänd för dessa kurser" och där stod mina kurser "du kommer bli kallad till ett obligatoriskt informationsmöte där du utför en periodplanering, har du inte fått en kallelse senast den 7 december kontakta skolan!" Öh...?? Ni är medvetna om att A: Jag har redan varit på mitt obligatoriska informationsmöte. B: Det är den 12 december när ni skickar ut meddelandet! *skrattar*
 
Satt halva kvällen igår och kollade på väskor eftersom jag inte har någon till skolan, har aldrig tänk på exakt hurkräsen jag egentligen är fören jag hittade flera snygga väskor men alla hade något fel. Antingen var det att de stängdes med kardborre, det är opraktiskt eftersom kardborreband inte håller så länge och tillslut kan man inte stänga "flapen", eller så stängdes de med snäppspänne men då har de ett hel öppet innerfack. Fördelen med väskorna med kardborre är att de har dragkedja på innerfacket så man stänger på 2 sätt vilket gör att sakerna är mer skyddade, nackdelen är som sagt att kardborren slits och går tillslut inte att stänga. Fördelen med de andra väskorna är att de har en säkrare ytterstängning men nackdelen är att de inte har dragkedja på facket vilket betyder att sakerna i väskan kan "rymma" om man springer eller bara råkar få väskan lite på "sne".
 
Ja, hur ska man göra nu då?
Kardborre eller inte kardborre?
Denna är rätt snygg men den har ingen flap, lite synd, för jag gillar de med flap.
 
Sen är det denna, den har flap men flapen stängs med kardborre, lite synd, dock stängs facket med dragkedja vilket är en fördel.
 
Denna är också snygg, den har flap, snäpp stängning men den har ett helt öppet fack under flapen vilket är en nackdel.
 
Kollade på en riktigt snygg puma väska också men den finns inte kvar idag när jag kollar, dock såg den ut så här.
Men den hade heller ingen dragkedja på facket under flapen så..
 
Som sagt, jag är visst mer kräsen än jag visste om.
Nu har jag skrivit så länge att det nästan är ljust ute. ;)
Ska hämta lite kaffe och se om jag kan vakna ordentligt innan jag ska bege mig.
 
Ha en bra dag raringaroch kommentera gärna och säg vilken ni gillar bäst! =)
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela