unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Han vill bara leka..

Publicerad 2012-11-14 09:48:02 i Allmänt,

Igår tog jag buss-spårvagn-buss och åkte hem från Kyrkbyn till Angered, detta gick riktigt bra, Buffy satt i mitt knä och tittade ut genom fönstret, väskan stod bredvid mig i sätet och alla förbindelser var i tid som omväxling. Det är inte ofta det händer att bussar och spårvagnar är i tid, blir nästan chockad när det händer. ;)
 
Väl hemma var det dags att kolla kylen, frysen och skafferiet för att se vad som behövde inhandlas i matväg. Blir mycket handlande när man bor på två ställen, går inte att storhandla när man är 3 dagar på ena stället och 4 på andra, ska bli skönt att slippa det. Slipper det gör vi ganska snart, tiden går så himla fort, det är idag 1 månad och 13 dagar kvar tills vi troligtvis får tillgång till den nya lägenheten. SOM JAG LÄNGTAR!
 
När jag kollat vad som behövdes och skrivit upp det i mobilen, där jag har resten av mitt liv också, så satte jag mig och väntade en stund på att älsklingen skulle sluta jobbet. Vid 16:30 kom ett sms som sade att han gick från jobbet och skulle smsa när han hoppade på spårvagnen så jag kunde ta bussen och möta honom vid affären. När jag sen kom dit gick vi och handlade lite smått och gott som behövdes, i kassan passade jag på att använda en rabattkupong jag fått med posten 10% rabatt är det ju ingen som tackar nej till nu när maten är så dyr. =)
 
Vi åkte hem och lagade mat, det blev tacogratäng, det blev riktigt gott! Sen tittade vi lite på tv innan det var dags att ta ut Buffy på sista promenaden. Det duggregnade ute så Buffy tyckte vi skulle ta den korta promenaden, vi passerade förskolan som är inhägnad med 2 m högt staket och där inne är det 3-4 hundar. En stor som attans rottweiler, två andra hundar som var lite längre bort som jag inte såg vad det var och en kamphund. Rottweilern upptäckte Buffy och sprang mot staketet och skällde till, Buffy blev osäker och skällde till, ägaren kallade på sin hund och den gick. Men, då kom kamphunden farandes mot staketet och började skälla och springa utmed staketet för att hitta en utgång, Buffy kände sig osäker, hotad och skällde ännu mer. Ägaren lyckades inte få grepp om sin hund som sprang fram och tillbaka, hoppade mot staketet, försökte klättra över och även försökte slita sönder staketet med sina käkar.
 
Vi sa till ägaren att fånga in sin hund för om den kommer ut så.. Ägaren, en kvinna i kanske 25-30 års åldern, säger "Han vill bara leka..". YEAH RIGHT!!! 
Nu säger jag absolut INTE att ALLA hundar av kamphunds raser är aggressiva, det beror helt på ägaren, men den här hunden ville verkligen INTE LEKA!
Jag har väl aldrig sett en hund som vill leka, försöka slita sönder ett staket med käkarna för att komma ut till hunden på andra sidan. Det är sånna hundägare som gör de raserna livsfarliga, ägare som inte kan kontrollera sina hundar och som skyller hundens beteende på att den vill leka! Jag blir så arg på sånna människor, de borde skaffa en hamster eller något istället!
 
När jag flyttade hit till Lövgärdet gjorde jag det helt utan fördomar, jag sa att det inte var något större fel på att bo här, inget fel på folket och att det gick lika bra att bo här som någon annanstans i Sverige. Nu efter att ha bott här lite över ett år säger jag så här, VAD FASEN BOR DET FÖR FOLK HÄR?!
 
Förutom alla hundägare som jag tycker borde skaffa en hamster istället så har vi folk som verkar tycka att trappuppgången är en förlängning av deras lägenhet och folk som tror att det är okay att skaka av dukar med servetter och matrester samt sopa ner krossat glas på grannens balkong. Sen har vi dessa konstiga människor som tror att gräsmattorna utanför deras fönster är komposten och slänger ut kilovis med mat där istället för att slänga det i moloken för matavfall, jag menar VAD FASEN!?
Nej, jag är otroligt glad att vi fick lägenheten i Eriksberg för efter lite över ett år här så håller jag med alla som sa det när jag flyttade hit, ANGERED går INTE att bo i det är något fel på folket här!
 
Allt ifrån barn som inte förstår innebörden i ordet NEJ till hundar som "bara vill leka". Nej tack! Ska bli otroligt skönt att komma härifrån! =)
 
Nu är det dags för tvättstugan, är väl grisig som vanligt där nere! 
Ha en go dag raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela