unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Nytt och begagnat, dyrt eller onödigt dyrt.

Publicerad 2012-11-04 19:59:53 i Allmänt,

Idag har vi varit och kollat lite på garderober och andra möbler vi kommer behöva till den nya lägenheten. Vi strosade runt på Ikea en liten stund och hittade flera alternativ som skulle kunna passa in. Det var mysigt att gå runt där och spana efter möbler till vårt nya gemensamma hem. Det bästa är att vi dessutom har ganska samma smak så vi behöver inte slåss om villen möbel som är snyggast och passar bäst in och det är skönt.
Vi passade även på att kika på persienner och andra mörkläggnings möjligheter, vi kom fram till att de persienner som nuvarande hyresgäst erbjöd oss att köpa måste vara gjorda av guld. Hon ville ha 2500:- för de som sitter i lägenheten och hon säger att de kostade henne 5-6 tusen, vi tackade nej eftersom det är väldigt mycket pengar och man kan dessutom köpa nya persienner mycket billgare än vad hon vill ha för de begagnade.
 
Ja ibland tror jag faktiskt mer på att köpa nytt framför begagnat, då vet jag vad jag får och i vissa fall kan man till och med komma undan billigare. ;-)
 
Efter Ikea passade vi på att handla mat på Coop och sen åkte vi hemåt för att laga lite god mat. Idag blev det tacos. Jag tror att tacos är så gott bara för att man äter det så sällan eller är det bara gott för att det är gott? 
Efter tacosen så blev det en liten mysig filmstund i soffan, Monsters, Inc såg vi, hur i hela friden har jag kunnat missa den filmen?! :O Den var så söt och rolig emellanåt såklart! ;-)
 
Nu sitter jag i soffan och bloggar, how 'bout that, och Jimmy sitter vid datorn och dödar monster på Diablo 3. Ja, min Jimmy, han är speciell han! Det är inte varje dag man hittar en så fin kille! :-) Han är snäll, romantisk, rolig, kan kompromissa och dessutom är han en riktig snygging också! Ja jag hade tur där. Han lyssnar på vad jag gillar och inte gillar, köper julmust trots att han inte dricker det, bara för att jag älskar det. Han introducerade sushi för mig, god sushi för jag hade ätit det tidigare och då tyckte jag det var fruktansvärt, otäckt äckligt. Ja han är en riktig goding helt enkelt och jag är så lycklig att jag har hittat honom. Lucky, lucky me!
 
Imorgon är det måndag, det är den 5:e november, hur gick det till? Jag ska förbi min läkare, igen, och hämta sjukintyg *suck* ta mer prover *suck igen* sen tänkte jag svänga förbi studie och yrkesvägledningen igen för att prata med min vägledare lite snabbt inför ansökan eftersom det är dags att ansöka på tisdag. Sen på eftermiddagen ska jag åka ut till L.A för att möta upp stighetsrden och få min lägenhet besiktigad. Det förstår jag inte riktigt, varför besiktigar de lägenheten två nästan tre månader innan det är planerat att jag ska flytta ut?
Hur vet de då att de får med allt? Konstigt tycker jag! :-P
 
Nu har älsklingen spelat klart så nu säger jag puzz och hej raringar! ♥♥

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2012-11-06 23:59:15

Anledningen till att de besiktigar den så tidigt är för att du ska ha chans att åtgärda saker de ev klagar på. Tex om de anser att du förstört en tapet ska du ha chansen att själv åtgärda det för en billigare peng än om de gör det åt dig.
Sen gör de troligen en till besiktning samtidigt som de gör städbesiktningen. Så funkar det iaf här. :)

Svar: Näe, det handlade inte om att jag skulle hinna åtgärda. De sa iaf, så nu är besiktningen klar så nu slipper du det. Om nästkommande hyresgäst vill flytta in tidigare kan du förhandla bort städningen genom att säga, jag släpper lägenheten tidigare till dig på villkoret att du sköter städningen själv. Annars kan du bara höra av dig när du flyttar ut så kommer vi och gör en snabb städbesiktning när du lämnar lägenheten. =)
UnClouded

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela