unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ut med det bara!!

Publicerad 2012-11-08 09:17:58 i Allmänt,

Sitter här med mitt morgonkaffe efter att ha följt älsklingen till bussen och gett Buffy sin morgonpromenad.
Tänker tillbaka på vad Jimmy sa idag på morgonen, "du pratade i sömnen i natt igen", WTF jag pratar inte i sömnen!!! Eller??
Tydligen har jag gjort det flera gånger den senaste tiden och då undrar jag givetvis genast, varför har jag börjat med det? Varför pratar man egentligen i sömnen? Uppenbarligen är man ganska otydlig och osammanhängande, speciellt om personen som ligger bredvid får för sig att fråga "Vad sa du?". När Jimmy gjorde det mot mig i natt så ska jag tydligen ha mumlat och sluddrat något helt förvirrat om att "han måste väl halvera den" eller något liknande. Halvera vad då? Älsklingen fick för sig att jag var vaken iaf för jag hade trots allt ögonen öppna och så hade jag "gosat mig närmre". Jag, å andra sidan, har inget minne av detta what so ever! 
 
Vad jag minns av natten är att jag drömde om att gå till frisören, ja jag behöver och vill verkligen klippa mig så otroligt mycket att jag till och med drömmer om det. ;oP
Sen minns jag också att Jimmys alarm var oförskämt nog att väcka mig innan det var färdig klippt!! 
Jag har hört att drömmarna är själens spegel eller något liknande, så jag tolkar det som att min själ tycker jag ser för jäklig ut i håret och borde göra något åt det. Det finns säkert en anledning till att jag pratar i sömnen just nu men jag har ingen aning om vilken det skulle vara, jag säger så här, Ut med det bara! =)
 
Under dagen idag hade jag tänkt börja titta lite i mitt förråd, jag ska ju trots allt flytta snart, eller ja om nästan 2 månader men allt är ju relativt. ;oP
Ska gå igenom de lådor med saker som står där inne och kasta lite för jag har kommit på att man hittar på en anledning till varför sakerna hamnar där inne, anledningen man hittar på är "Jag kan behöva de här längre fram". Men den verkliga anledningen till att saker hamnar i förrådet är "Jag behöver inte de här så jag ställer dem i förrådet för jag kanske ångrar mig om jag kastar dem". Doh! Så egentligen är det inget förråd man har utan ett personligt soprum.
 
Okay, nu ska jag inte säga att allt i mitt förråd är sånt som borde slängas, mitt julpynt till exempel skulle jag aldrig slänga. Enda anledningen till att det ligger i förrådet är att folk har så mycket åsikter när jag råkar ha det kvar i April så jag måste helt enkelt ta ner det och lägga det i förrådet. Fick jag bestämma skulle det aldrig åka ner, JAG ÄLSKAR JULEN. =D
 
Ja julen är underbar! ;)
 
Tillbaka till förrådet då, var visst långt kvar till jul. =P
Har ganska många saker som bara står i förrådet som jag aldrig använder, när ja flyttade till Göteborg röjde jag en sväng, kastade mer än hälften av det jag hade i förrådet, nu inser jag att jag kanske borde slängt allt. ;)
Ja ut med det bara! =D
 
En sak som står där inne är mitt akvarium, det ska jag inte slänga men däremot ska jag försöka klura ut hur jag ska lyckas sälja det. Finns inte en chans att det får plats i vår nya lägenhet, i alla fall inte om Jimmy och hans saker ska få plats och hela tanken med flytten var ju att vi båda skulle få plats i lägenheten. <3
Det är ett väldigt fint akvarium annars, lite stort bara, ca 300 l och en fin möbel. =)
 
Någon som vill köpa det kanske? Hämtas i Göteborg i så fall. ;) Ps. Växter, sten och grus medföljer ej. Samma sak med vattnet! =P
 
Ja det var nog allt jag hade för idag mina raringar!
Ses imorgon igen hoppas jag! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela