unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Blir lite fundersam

Publicerad 2012-12-11 16:56:33 i Allmänt,

SItter här lite senareän vanligt och skriver i min kära blogg, jobbade morgon idag så jag hade varken ork eller tid att skriva tidigare men nu får ni något att läsa iaf. =)
 
Var på mitt obligatoriska möte på skolan igår och fick inte veta mycket mer än att skolan inte ligger vid Redbergsplatsen utan ute i Gamlestan, det är lite värdelöst eftersom jag hade tänkt att jobba efter skolan och det kan bli tajt nu när jag måste pendla 35 minuter. Men jag ska göra det bästa utav det för jag är verkligen sugen på att börja studera så nu jäklar! 
 
Vad hände på mötet igår då?
Jo vi fick först och främst veta att rektorn inte hade koll på mycket, han kunde inte ens tända ljuset i lokalen utan att ringa vaktmästaren. ;oP
Sen fick jag som sagt veta att skolan ligger ute i ingenmansland istället för centralt som skolan jag hade valt gjordemen det går ändå. Jag fick skriva under en periodplanering som enligt mig nte var mycket till planering utan mer ett papper där man skrev att jag skulle läsa Svenska 2, Engelska 6, Matematik 2b och Samhällskunskap 1b under 20 veckor. Jag fick skriva mitt namn, personnummer samt datum och namnteckning, that's it. Nu är jag iaf garanterad min plats på dessa kurser så nu kan jag börja köpa studielitterat... nej, just det, lärarna har inte bestämt sig än för vilka böcker de vill använda under kurserna så jag får veta detta i januari när jag har börjat skolan.
 
Jaha? Det är väl lite opraktiskt? Då hamnar man efter redan från start eftersom man sedan måste beställa böckerna när man väl får veta vilka som skall användas och det tar ju tid att hitta dem till ett bra pris och få dem levererade. Men men, jag har bestämt mig för att detta ska gå bra så då ska det göra det!
Tänker iaf börja med att ordna så att jag har pennor, suddgummi, kollegieblock och annat som kan behövas. Har redan fixat mig en dator som är alldeles bara min egen att skriva skolarbeten på, nu är det bara resten kvar. ;)
 
Sedan är det förutom snart dags att börja studera ännu närmre till flytten, ja det är 16 dagar kvar tills vi får nycklarna nu. Ska bli helt underbart att äntligen få flytta för även om det är jättemysigt i Jimmys lägenhet som vi bor i just nu så längtar jag efter min soffa och vår dubbelsäng. Sen ser jag fram emot läget så klart och alla bekvämligheter som finns i lägenheten. Jag ser fram emot att få inreda vårt hem tillsammans med min älskling och självklart ser jag fram emot det billigare bredbandet, den billigare hemförsäkringen och lite annat kul. =)
 
När jag nu sitter och skriver detta inser jag att jag glömt att ringa Banhof för att ändra datumet för inkoppling av vårt bredband från 27:e till 28:e eftersom föregående hyresgäst får sitt borttaget den 28:e inte den 27:e. En dag mer eller mindre gör inget för mig men Banhof kan inte koppla in om inte linjen är ledig så då får vi byta datum. =) Så nu sitter jag i telefonkö med 8 samtal före och lyssnar på klassiskmusik. Wooohoo!! ;)
 
Sen surar jag lite eftersom muppen som lovat att komma med pengar för min tvättmaskin i söndags inte kom och inte heller svarar på mina sms så nu måste jag hitta en annan köpare till min tvättmaskin. Förbaskade karl säger jag bara! Han tror väl att jag tänker lämna kvar maskinen gratis åt honom men det kan han fortsätta drömma om, då kör jag den hellre till tippen ska han veta! (Oh bara 6 samtal före i kön ;) )
 
Jag ärså fruktansvärt frusen idag att jag inte vet vad jag ska ta mig till, har frusit hela dagenoch trots att jag sitter inomhus i 22 graders värme är både händer och fötter iskalla. Jag har känt mig trött och hängig i ett par dagar men jag vägrar att bli sjuk, har alldeles för mycket att stå i för att hinna med något virus eller en jäkla bakterie. Ska försöka värma mina händer lite nu.
 
Ha det underbart mina raringar! 
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela