unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

En underbar dag!

Publicerad 2012-12-07 08:41:50 i Allmänt,

Ja jag har på känna att dagen kommer bli helt underbar, vaknade av att älsklingen kysste mig och sa grattis innan han försiktigt räckte mig en presentpåse. Jag var lite yrvaken men insåg efter en stund att det var morgon och inte vilken morgon som helst utan morgonen på min 30-års dag! =D Jag tog emot påsen, öppnade den och inuti fanns en ask! =) Jag har alltid älskat askar, det var precis vad jag önskade mig! ;)
 
När jag öppnade asken blev jag alldeles varm inombords, i asken låg ett par örhängen jag tittat på i ett reklamblad för några veckor sedan. Jag kunde knappt fatta att jag nu höll dem i min hand, jag har tittat på just precis sådana örhängen i flera år och tänka att just sådana skulle jag vilja ha och nu är de MINA! =-O <3<3
I asken låg alltså två silverörhängen med safirer och cubisk zircon, så otroligt vackra!
 
 
Inte bästa bilden för de är 100 gånger vackrare i verkliga livet!
 
Efter att jag fått min present frågade Jimmy om jag ville sova vidare eller om jag ville ha frukost, jag ville så klart spendera morgonen med honom innan han åkte till jobbet så jag gick upp. Han hade redan börjat med frukosten, kokat kaffe, rostat bröd och tagit fram smör och marmelad, så jag satte mig vid bordet och väntade.
 
Sen efter frukosten följde Buffy och jag Jimmy till bussen innan vi tog världshistoriens kortaste promenad i 13 minusgrader. Buffy fick ganska snabbt köldkramp i tassarna så han kissade och bajsade på rekordtid innan han sprang hem. Nu sitter vi i soffan och myser med en kopp kaffe innan jag ska iväg till jobbet jag också för några timmars jobb.
 
Efter jobbet ska Jimmy och jag tassa runt på Liseberg i det vackra vintervädret, jag ska köpa mig själv en födelsedagspresent i form av en snöglob där på Liseberg, tittade lite på dem förra gången men köpte ingen då. =) Jag älskar Jul på Liseberg, tycker det är så vackert, mysigt och romantisk. Det finns väldigt söta getter där med, man luktar visserligen get om man klappar dem men de är ju så söta att jag inte kan låta bli! ;)
Sen har de massa annat fint som juleljus, granar, massa fina konstverk och julmusik. Ja det är magiskt att gå runt där, jag skulle kunna göra det varje dag om tiden bara fanns. =)
 
Sen när vi har varit på Liseberg finns det en tårta här hemma som väntar på att jag ska komma hem och mumsa på den och jag har inte tänkt göra den besviken. Det är en hallonmousse (eller hur det nu stavas) tårta. Perfekt balans mellan sött och surt, underbart luftig och JÄTTEGOD! Kommer bli som en dröm att äta den, för alla drömmer vi väl om att äta Hallonmousse tårta eller hur! ;o)
 
Muuuums!! ;)
 
Ha en underbardag raringar, det ska i alla fall jag ha! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela