unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

God fortsättning på er!

Publicerad 2012-12-25 22:11:14 i Allmänt,

Jag har varit lite dålig på att skriva här men det betyder inte att det inte har hänt något. Jag har som många andra firat jul, träffat tomten och fått fina klappar. Samtidigt har jag varit vansinnigt sjuk men feber, hosta och så vidare. 
Detta fick dock inte hindra mig från att fira jul, jag menar det är bara jul en gång om året och det är bara första julen med älsklingen en enda gång. 
 
Vi åkte upp till Tjörn där hans syster med familj bor, mitt ute i skogen i ett stor härligt hus. Vi blev välkomnade av en jättebrant backe upp till huset som Kexet inte riktigt orkade med så vi fick parkera hos grannen. Grannen är bror till Jimmys systers sambo så det var inget konstigt med att vi ställde bilen där. =)
När vi kommit in till Helena och Martin blev vi mötta av dem och hela familjen därtill, där var lille William, Felicia (Jimmys syskonbarn), Magnus (Jimmys bror) och även Anja och Conny (Jimmys mamma och pappa). Vi hälsade, pratade lite, drack glögg och mumsade på lite julgodis. Efter en stund var det dags för första mat tillfället, det blev älgstek och rådjursstek med potatisgratäng. Jag tror det var väldigt gott men kan inte vara helt säker eftersom mina smaklökar inte är som de ska nu när jag är sjuk.
 
När vi alla var mätta och glada var det först dags att promenera Buffy, vi tog en långpromenad med Buffy och tomten innan det var dags för julklappsutdelning. Jag kan inte fatta hur snäll jag måste ha varit i år!!! Tomten hade massor med klappar till mig!
Det var några gemensammaklappar till mig och Jimmy som en väggalmenacka, grytlappar med tomtemotiv, en kökshandduk och 12 st snappsglas. Till bara mig fanns även i tomtens säck ett smyckeskrin från hjärtat, världens gosigaste filt från Anja ett presentkort på 300:- som egentligen var en lite sen födelsedagspresent. På julaftonsmorgon innan vi åkte fick jag även en wake-up light som såg ut som en liten sol. Den har fågelkvitter och allt, underbart!
Senare på kvälle åt vi mer mat, som rökt lamfiol, rökt rådjur, prinskorvar och köttbullar med mera.
Därefter tog förkylningen ut sin rätt på mig och jag var tvungen att anfalla luftmadrassen tillsammans med Buffy.
Vi gosade ner oss under min ena julklapp, gosefilten och försökte sova bort viruset medan de andra spelade julklapps spelet.
Jag hade Felicia som spelade åt mig och hon tog hem ganska mycket som en biobiljett, ett hopprep med hoppräknare och en muffins. ;)
 
Fina klappar jag lovar, jag måste ha varit så snäll i år!
 
Och bara för att förtydliga, nej det är inte en elektrisk dildo till vänster utan ett hopprep med hoppräknare. =P
 
Mitt superfina smycketskrin och världens gosigaste filt, jag har kollat in den och klappat på den massa gånger inne på Hemtex så när jag öppnade paketet och insåg att Anja köpt den till mig blev jag så otroligt glad!
 
Och så klart den soligaste klappen av dem alla, min nya wake-up light! Jag är världens lyckligaste! =)
 
Idag har vi packat lite och jag tror jag är uppe i 20 papperskassar med DVD/Blu-ray filmer, några med spel, cd skivor och böcker. Jimmy har packat lite i köket och nu lyssnar jag på min kropp och vilar lite.
 
Kanske inte kommer hinna skriva så mycket nu i veckan, det är ganska mycket inför flytten och så men jag ska försöka att hålla er uppdaterade så gott jag hinner med.
 
Ha en underbart god fortsättning på julen mina raringar!
<3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela