unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ni får vara glada att ni fick flytta in tidigare..

Publicerad 2012-12-29 10:08:40 i Allmänt,

Ja det var vad den tidigare hyresgästen sa igår när vi klagade på städningen i lägenheten. Först gick hon på att hon inte hade något ansvar utan att det var städfirman som vi fick kontakta, när vi kontaktade dem sa de att vi fick återkomma på onsdag så skulle de komma och åtgärda det vi var missnöjda med. När vi sa att våra möbler och alla flytt kartonger kommer in i lägenheten nu under helgen svarade de, jaha, jag beklagar men det finns inget vi kan göra fören efter nyår ni kan få 2 biobiljetter som ersättning. Wow! Den firman ska jag anlita och sedan säga, jag beklagar men jag har inte pengar att betala men ni kan få 2 biobiljetter som ersättning! =P

När vi återigen kontaktade föregående hyresgäst och påpekade detta fortsatte hon envisas med att hon inte hade något ansvar för städningen utan att det var städfirman,hon fattar visst inte att det är hon som utflyttande hyresgäst som har yttersta ansvaret för att lägenheten är ordentligt flytt städad när hon lämnar över nycklarna.

Hennes svar på att vi nu kommer få städa själva blev, "ja det är för och nackdelar med att flytta in över julhelgen! Ni får glädjas över att ni fick flytta in tidigare och dessutom får hyran betald" Japp, den andre går jag raka vägen till fastighetsvärden och ser till att få ersättning för städningen och att hon blir fakturerad för den.

Nu ska vi iväg och städa vår nya lägenhet!
Ha det gott raringar! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela