unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

The end of the world..

Publicerad 2012-12-21 09:26:01 i Allmänt,

Det sägs av vissa att världen ska gå under idag, själv tror jag inte riktigt på detta för jag har planer på att fira både jul och ny år. Sen skulle jag inte ha förberett för en flytt om ca en vecka om jag trodde världen skulle gå under idag. För att inte tala om ansökt om att börja studera, godkänt studierna jag blev erbjuden och dessutom ansökt om studiemedel.
 
Men å andra sidan vet man aldrig, vad är det som säger att de har fel?
Inget egentligen (förutom att världen är intakt än så länge), dagen har bara börjat än och det finns gott om tid för världen att gå under. Så om världen nu verkligen går under, vad ska man säga då?
 
Jag skulle nog säga så här, haha f*ck you förkylningen nu slipper jag dig! ;)
Nej, om världen verkligen skulle/ska gå under vill jag givetvis att alla mina nära och kära ska veta att jag älskar dem.
Alla personer jag har i mitt liv idag är där för att jag vill ha dem där. De betyder allt för mig även om jag kanske inte alltid kommer ihåg att tala om det. 
 
Mamma är den bästa som finns, även om hon ibland kan vara ganska hopplös (men någonstans måste jag ha fått det ifrån så..) Hon är den starkaste jag vet och hon är en riktigt bra förebild även om hon inte vet om det. Tycker det är helt ofattbart hur bra hon har tagit alla motgångar och hur hon fortfarande är samma glada lilla mupp som innan trots 2 st benamputeringar under ett år. Ja hon är imponerande min mamma och jag älskar henne!
 
Sen får jag väl vara glad att jag har mina systrar även om jag ibland fullkomligen avskyr dem (tror det är ganska ömsesidigt dessutom) så har de sina ljusa sidor. Lill trollet Frans är jag också glad att jag fått som syskonbarn även om hon ibland spelar lite väl odräglig så är hon världens sötaste när hon väl försöker. ;o)
 
Nu har jag nämnt alla väl? Nej jag bara skojar, jag har många fler underbara människor i mitt liv, jag har min morbror Tiziano och Nutti samt min goe "lille" kusin, även om jag sällan träffar dem så är de en viktig del av mitt liv. Jag har många glada minnen tillsammans med dem. Allt ifrån Kolmårdens djurpark och vildmarkshotellet till världens godaste gryta som vi brukade äta när vi firade jul där uppe i Hallstahammar med dem. Går världen under idag är det en av sakerna jag ångrar, att jag inte fått chansen att träffa dem oftare.
 
Min söta rara Pernilla är någon jag är väldigt glad över att ha träffat också, har aldrig gillat jobbet som telefonförsäljare men det jag hade i Skövde förde med sig något bra iaf. Det var där jag träffade min goa vän, min "lillasyster". Vi har våra olikheter och meningsskiljaktigheter men hon är ändå en av de goaste människorna på denna jord. Om inte världen går under idag lovar jag att åka upp och hälsa på under januari, jag har inte hunnit se hennes nya lägenhet i verkliga livet än och hon har bott där flera månader. =(
 
Jag är glad att jag har mina kolleger också, jag må kanske inte gilla alla på jobbet men vissa mer än andra. Petra, Carlos, Ronald, Katerina och många fler är riktigt värdefulla när det gäller att höja stämningen på jobbet. Sen finns det vissa som tycks ha PMS lite för ofta som jag dock inte skulle sakna så jättemycket om världen nu skulle gå under idag, jag nämner inga namn för det behövs inte. 
 
Jag är också glad över de jag har lite mer på hemma plan, min Buffy, den absolut bästa och sötaste pälsbollsprinsen ever! Han har gjort mitt liv så mycket rikare under de år jag haft honom och jag hoppas vi får några till tillsammans så helst får jorden gå under en annan dag. =P Min lille Arsim, gosekatten som förmodligen gärna ser att världen går under så han får träffa Fady igen, han saknar sin bror vissa dagar mer än andra. Det gör jag med.
 
Sen har jag det senaste tillskottet i min familj, mitt hjärta, min älskade, min underbare Jimmy. Om jag fick leva om mitt liv skulle jag finna honom tidigare så jag kunde älska honom längre. Speciellt om världen går under idag, det känns fel för jag har mycket mer kärlek att ge honom. Han står ut med mina fel och brister, älskar mig trots dem, får mig att skratta, känna mig älskad, lycklig och ger mig motivation till att försöka bli mer än vad jag blivit så här långt. Ja jag har haft tur med honom, han är den sista biten som gör mitt hjärta helt. Jag älskar honom och har tänkt göra det länge så fan ta världen om den får för sig att gå under idag!
 
Om du läser min blogg och inte är nämnd här så ska du inte oroa dig, även du betyder mycket för mig! Du står ut med mina konstiga utlägg om diverse saker här i livet, du läser det jag skriver och jag ser dig varje dag i form av min besöks statistik. Du gör mig glad genom att läsa detta!
 
Nu tror jag inte världen kommer gå under idag men om den skulle göra det så får jag iaf dö lycklig och dessutom vara med om ett äventyr som får heta duga. Det är inte varje dag världen går under menar jag! =P
 
Skulle världen inte gå under idag tänker jag köpa julklappar imorgon, har inte gjort det än eftersom det kändes onödigt att slösa pengar på julklappar innan jag var säker på att det verkligen skulle bli en jul i år. ;)
 
Ha en underbar dag och glöm inte överlevnadskittet, vad ni nu ska med det till om världen går under. 
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela