unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Wooop woooop!

Publicerad 2012-12-20 09:41:34 i Allmänt,

Haha idag känner jag mig lite flummig tror jag. ;)
 
Loggade in på CSN för att kolla hur det gick med min studiemedelsansökan som jag skickade in här om dagen, trodde väl aldrig de skulle vara så snabba men de har redan godkänt den så jag får min första utbetalning i mitten av januari. =O
 
Ja nu börjar det verkligen dra ihop sig, det ska bli riktigt kul detta, och svårt!! =S
Nej, det här fixar jag! Det är jag helt övertygad om. =)
 
Idag är det bara en vecka kvar tills vi får nycklarna till nya lägenheten, och gissa vad, Paola håller på att bli sjuk! Kan det jäklas lite extra nu så här inför jul och flytten kanske? Ja just det, det är ju precis vad det gör. ;oP
Jag har dock bestämt att jag inte tänker låtsas om att jag håller på att bli sjuk, det brukar gå så bra annars minns jag. Senaste gångerna jag låtsadessom om jag inte var sjuk åkte jag på dubbelsidig lunginflammation en av dem och tappade rösten i ca 6 månader andra gången, undrar vad som händer den här gången? Jag kanske tappar huvudet?
Nej det gjorde jag för längesedan, så det kan jag inte göra. =P
Men jag kommer säkert få någon skit för att jag ignorerar förkylningen, vad det blir får komma som en överraskning, jag gillar ju överraskningar. Fast egentligen bara "bra" sådana, vem gillar tråkiga överraskningar egentligen?
 
Fick julklapp från jobbet igårockså, förra året fick vi en fick kalender och 2 st biobiljetter men i år har det nog gått dåligt för företaget för det blev en fick kalender och 1 biobiljett i år. Får gå på bio själv alltså. ;)
Eller så delar älsklingen och jag på kostnaden för biljett #2 och går tillsammans, tycker jag låter som en bättre idé!
 
Jag gillar bio, har ni förresten sett The Hobbit? Den är riktigt bra, var på den i helgen, minns inte om jag skrev det. De har kommit med något nytt format där man visar fler bilder per sekund, High frame rate heter det, ganska kul pryl för det tar en stund för hjärnan att vänja sig så periodvis i början kändes det lite som att filmen snabbspolades. Om vi släpper själva formatet på filmen och pratar lite om handlingen utan att avslöja för mycket så kan jag säga så här, det är mycket mer action i denna än i Sagan om ringen filmerna, den har samma gripande upplägg och handling så de där 2 timmar och 50 minuterna som de påstår filmer vara känns inte alls så långa. Filmen är slut i ett nafs, så bra är den! Har du inte hunnit se den så gör det, den är värd varenda krona! =)
 
Nuska jag softa lite innan jobbet men ha en underbar dag raringar! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela