unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Back to business!

Publicerad 2012-11-26 08:32:12 i Allmänt,

Ja idag är dagen då jag ska prova min röst på jobbet igen, kommer börja med halvtid som läkaren rekommenderat och sedan se hur det fungerar innan jag utökar till heltid igen. Det är ju lite nervöst idag eftersom jag vissa dagar känner mig bra i halsen och andra inte så bra men vi får hålla tummarna helt enkelt. =)
Ska bli skönt att få något att göra igen även om det bara är 3.5 timmar om dagen, jag har tröttnat på att klättra på väggar. =P
 
Igår fick vi ett sms från kvinnan som bor i nya lägenheten, hon ville sälja sina persienner och sin diskmaskin till oss sa hon när vi hade fått lägenheten men vi tackade nej eftersom hon ville ha 6000:- i totalpris för det. Igår skrev hon att vi kunde få både persienner och diskmaskin för 2000:- eftersom hon var tvungen att bli av med dem, då tittade jag på Jimmy och sa let's get back to bussiness, det priset kan vi acceptera! Så nu kommer vi vara så sjukligt bortskämda i nya lägenheten, tvättmaskin, torktumlare OCH diskmaskin, vi kommer ha det så bra! Men vilka elräkningar! ;oP
 
Nu är det dessutom bara 1 månad och 1 dag kvar tills vi får nycklarna och jag vill bara att dagarna ska skynda sig iväg så det blir den 27:e december någon gång. Något annat som börjar närma sig, förutom julafton då, är dels min födelsedag (bara 11 dagar kvar till den) och dels börjar det närma sig antagningsbesked från komvux (bara 22 dagar till det). Mycket att vänta på nu och jag hatar fortfarande att vänta! Hoppas att jag kommer in på utbildningen, jag skulle bli så fruktansvärt besviken om jag inte gjorde det. En annan bra grej jag fått reda på är att om jag kommer in på utbildningen så får jag hjälp från Unionen med materialkostnaderna så jag inte blir ruinerad på böckerna, det gillar jag! =)
Men som sagt, först måste jag komma in på utbildningen. *håller tummarna*
 
Ser fram emot mycket nu i december och hoppas att går i lås som det ska. 
Ha en bra måndag raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela