unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge. =P

Publicerad 2012-11-05 10:55:51 i Allmänt,

Mången gång i mitt liv har jag hört folk säga till mig och till andra, "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge." Vem kom på den egentligen? Hur dumt är det inte!? När något gott ska komma vill man INTE vänta, iaf inte jag! Jag vill ha det goda med en gång, jag menar, varför vänta? Jag väntar mycket hellre på de dåliga/hemska sakerna, ungefär tills jag dör.
 
Någon borde helt seriöst göra om talesättet så det lyder "Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge." Sen kan det finnas ett annat som lyder så här "Den som väntar på något hemskt väntar ALDRIG för länge." Det är trots allt de hemska sakerna man vill skjuta framför sig inte de goda sakerna i livet, håller ni inte med?
 
Till exempel, som ni säkert inte har missat, så ska vi flytta till ny lägenhet snart. *Can hardly wait!* Vårt ordinarie inflyttningsdatum är satt till 1 januari 2013, 2013 det låter vansinnigt långt bort, men vi har fått veta att vi kan flytta in redan 27:e-28:e december. Jag vet, det är bara 3-4 dagars skillnad men det underlättar så himla mycket! =)
Dock, även om vi får flytta in tidigare, tycker jag det är alldeles för långt till inflytt. Jag vill ha den nya lägenheten nu!! =P
 
Ett annat exempel är pengar, när man får lön eller liknande så räknas det som något gott antar jag att de flesta, precis som jag, tycker. Jag väntar på min sjukpenning och har så gjort i 18 dagar, det kan ta upp till 30 dagar att få dem men jag förstår fortfarande inte hur man kan tycka att den som väntar på något gott aldrig väntar för länge. Jag behöver mina pengar och varje dag extra jag får vänta är värdelös eftersom jag inte ska ha pengarna till nöjen utan till mat mm. Jag tycker personligen att de på försäkringskassan borde antingen jobba snabbare eller helt enkelt återanställa alla stackars satar som fick sparken för något år sedan, de behövs uppenbarligen. Kanske skulle de få ut folks sjukpenning lite snabbare om de personerna fick komma tillbaka till jobbet. Eller kanske skulle det fortfarande ta lika lång tid, det kanske tar sån tid bara för att de vill avskräcka folk från att bli sjuka, jag vet inte. Det är inte kul att vänta iaf, så jag gör personligen om ordspråket HÄR och NU!
 
Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge! =P
Så enkelt är det bara!
 
Idag ska jag in till min läkare, jag får låtsas att jag är en administrativ uppgift eftersom det inte fanns någon annan tid jag kunde komma bortsett från mellan 13-14 idag då han har administrativ tid. Jag bryr mig inte så mycket bara jag får ordning på min förkylning och min hals så jag kan leva normalt igen. Det är ytterligare en sak jag inte vill vänta på.
 
Nu ska jag hämta lite mer kaffe och sedan blir det lite planerande inför allt som ska ske i mitt liv den närmsta tiden.
 
Ha en bra dag raringar och tack för att ni läser! =)
<3<3<3

Kommentarer

Postat av: Britt-Marie Arkelöw

Publicerad 2012-11-05 14:03:20

Du har så rätt Paola!
Uttrycket "den som väntar..."
måste uppfunnits av dom som aldrig behövde vänta...för att lugna alla som inte fick..och hindrade dom från bärsärkargång på vinnarna!
Så har det varit genom tiderna-se bara hur religionen fick stackare att tro ödmjukhet och underlägsenhet var det rätta i tron. På så sätt höll bättre bemedlare (och deras hantlangare prästerskapet)shack på folk.
Barn och djur käkar alltid det godaste först - så klokt, ifall man inte orkar resten...
Tack för en bra blogg!

Svar: Ja men visst är det så? Varför ska man vänta på det goda för. Tänk om det inte finns tid eller plats för det goda om man väntar på det. Nej bättre att avstå det dåliga för säkerhetsskull. ;)Tack själv, för att du läser den. =)
UnClouded

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela