unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ibland lönar det sig att handla till ordinarie pris. ;)

Publicerad 2012-11-22 13:41:34 i Allmänt,

Det var en tidig morgon för mig idag, Buffy som inte är särskillt morgonpigg av sig i vanliga fall väckte mig kl 04:35 och sa att han ville ut och äta gräs. Ja det är ju också en intressant sak att vilja sysselsätta sig med kl 04:35 på morgonen kan man ju tycka! =P Upp gick jag iaf och ut med, sen stod jag där i blåsten med min kära jacka som gick upp till och från så jag höll på att frysa halvt ihjäl. =(
 
Efter ungefär 30 (!!) minuter av gräsätande så tyckte Buffy att det var alldeles för ruggigt för att vara ute så tidigt på morgonen så vi gick in igen, jag var smart och kröp ner under täcket bredvid min älskling som låg och sov fortfarande, vaaaarmt var det! =) *mys*
 
Sen kanske en timme senare var det dags för älsklingen att gå upp, jag snoozade lite, efter att han duschat och det var dags för frukost så väckte han mig med en kyss. *me like*
Vi åt frukost tillsammans innan jag och Buffy följde honom till bussen, när Jimmy väl var vid hållplatsen tyckte Buffy det var ett ypperligt tillfälle att ställa sig och äta gräs i ytterligare 30 minuter, inte så att jag höll med dock eftersom det blåste små djävlar och föll ett tätt duggregn under tiden. *brrrr*
Men vad gör man inte för de man älskar! ;) <3
 
När klockan blev 09:30 var det min tur att ta bussen, idag var nämligen dagen D, dagen då jag äntligen skulle köpa min nya, varma, vind och vattentäta vinterjacka! =) Idag var det "Grand Opening" av "Nya" KappAhl i Nordstan, 25% rabatt på hela köpet, riktigt bra! =) Så jag åkte in och blir helt stum, det var värsta Idol-kön utanför KappAhl!!! =-O
Ja vill folk köpa kläder så vill de, var bara att ställa sig i kön och vänta. När klockan blev 09:59:50 så stod någon från KappAhl och räknade ner 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0!!! Och sedan släppte de in folk, spännande att få handla efter en nedräkning! ;o) 
 
Folk knuffade och gick på en som om de skulle komma in i butiken fortare bara för det, men jag körde bak armbågarna och visade vart skåpet skulle stå så de slutade. När jag sedan kom fram till dörren och skulle få komma in stod det en väldigt finklädd kvinna och en otroligt stilig man utanför och gav mig en rabattkupong på 100kr eftersom jag tydligen var en av de 100 första kunderna i affären. Jag klagade inte utan gick raka vägen till jackan jag redan spanat in, tog min storlek, kontrollerade att den var hel och ren och gick sedan till kassan. Väl där lämnade jag fram jackan, rabattkupongen, mitt klubbkort och fick betala. Jackan såldes till sitt ordinarie pris som var 899:- men eftersom det var "Grand Opening" och jag var en av de 100 första kunderna i butiken fick jag först 100:- i rabatt och sedan dessutom 25%, jag betalade därför bara 574:- för jackan! 
 
Nu sitter jag här hemma, har en ny skön jacka och är 325:- mindre fattig än vad jag hade räknat med att vara.. =D
Ja ibland är det bra att köpa saker till ordinarie pris, det kan bli mycket billigare så! ;o)
 
Ha en go dag mina raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela