unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Längtar så..

Publicerad 2012-11-23 09:16:34 i Allmänt,

Idag vaknade jag och jag vet inte varför men jag ville så gärna att det skulle vara snö ute när jag såg ut genom fönstret, det var det inte. =(
Jag som alltid har älskat vintern och så har jag hört att vintern och kylan inte ska komma fören i februari, FEBRUARI!!? Det är ju jättelångt dit! :'(
 
Många av er kanske är glada över detta faktum för jag brukar läsa många klagomål på vintern om att det är massa snö, is på bilrutorna, halt och kallt men det är ju det som är så underbart.
Tänk dig att vakna upp på morgonen och se hur snön gnistrar vit i ljuset från gatubelysningen, träden som står där stolta i sin vita glittrande skrud och spår från djur över den vita gräsmattan. Det är så otroligt mysigt och det finns så mycket mer till exempel känslan av kylan som nyper i kinderna när man kommer ut, friskheten i luften, snön som knarrar under skosulorna när man går vägen fram och stjärnhimlen ovan som aldrig är så klar som en riktigt kall vinternatt. 
 
Sen måste ni erkänna att det är otroligt mysigt när snön faller, stora flingor som seglar ner mot marken, täcker den mer och mer för varje minut som går. Det är på något sätt så lugnt när snön faller, när det ligger ett litet lager av snö på vägarna och alla ljud från bilarna tycks slukas av den. Som om någon vill att inget skall kunna störa vinterns skönhet, tystheten faller på något sätt tillsammans med snön.
 
Ja jag längtar efter vinter, finns inget så underbart, så vackert! <3
 
 
Tänk er känslan av att promenera vägen ner, en riktigt lång promenad, snön som knarrar under skosulorna, kylan som biter i kinderna och allt annat runt om är helt tyst. Att burra in sig i en tjock, varm jacka, en skön stor halsduk som värmer hakan, favorit mössan på huvudet, mjuka sköna vantar på händerna och känslan när man kommer in efter promenaden lite småkall trots varma kläder och sätter sig under en filt i soffan med en kopp varm choklad och massa tända ljus som lyser upp medan mörkret sakta sluter sig runt världen utanför. 
Ja som sagt, jag längtar efter vintern!
 
Att få vandra runt i skogen, bland all snö, se Buffy som leker i drivorna utanför stigen...
 
Ja den vintern var helt underbar, all snö, vad roligt vi hade Buffy och jag. Längtar så.. <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela