unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

My happy place.

Publicerad 2012-11-28 09:35:00 i Allmänt,

Har fått order av min logoped att lära mig slappna av men det har visat sig svårare än jag trodde, hade själv ingen aning om att jag var så spänd. Men nu när jag försöker fokusera på att slappna av så inser jag att jag spänner mig väldigt ofta. Så hur lär man sig slappna av då??
 
Brukar se i filmer hur de säger till folk "go to your happy place" och det låter ju som en bra plan! =)
Då ska jag bara klura ut vart jag har mitt "Happy place", hur ser det ut och ännu viktigare vart ligger vägen dit? Finns det någon karta eller det kanske är en viss busslinje som går dit? Jag har ingen aning men jag har iaf börjat leta. ;o)
 
När jag funderar på mitt "Happy place" så undrar jag lite vad jag vill ha där, hur det ser ut och det första jag ser framför mig är ett trästaket. Ja fråga mig inte varför men så är det, jag ser ett trästaket, en stor öppen äng, röda berg långt bort och några träd här och där. Jag tänker mig solen sakta påväg upp över horisonten, en svag bris som får gräset att svaja och vilda mustanger som går och betar på ängen. Underbara vackra mustanger, vilda, fria i olika färger. Jag kan se mig själv strosa runt på upptrampade stigar på ängen, bort mot bergen och lyssnar till naturens ljud. Jag kan höra mustangerna som frustar lite lätt, syrsorna som spelar och vinden som får gräset att sakta svaja.
 
Kan föreställa mig hur jag går bort mot bergen och kullarna, bort från ängen, jorden och gräset byts ut mot rödbrun sten och grus. Jag hör hur gruset knastrar under mina stövlar när jag sakta tar mig fram längs sluttningen. Beger mig uppför mot en utstickande klippa ett 20-tal meter upp, solen börjar värma och dammet som rör sig i vinden fastnar på min hud och mina kläder. Stundtals är det lite svårt att hitta bra fotfäste, men jag kämpar mig vidare uppåt, mitt mål är klippan och jag ska nå den.
 
Efter en bra stunds klättrande når jag upp till klippan, jag står där uppe och ser ut över "världen" omkring, jag ser gröna ängar, de vilda mustangerna, kor och får som går och betar på ängar längre bort. Jag ser stora rancher, bilar som river upp damm på grusvägarna. Längre bort ser jag en glittrande sjö som omsluts av en träddunge, cowboys som rider ikapp en kalv som förirrat sig bort från hjorden. Jag sitter där uppe på klippan, känner vinden i mitt hår, solen som stiger på himlen och smeker mitt ansikte, jag njuter av skådespelet nedanför en stund innan jag sluter ögonen och blir ett med tystnaden om kring mig samtidigt som mina andetag blir djupare och lugnare för varje sekund som går...
 
Ja nu vet jag hur mitt "Happy place" ser ut men hur jag ska hitta dit det vet jag inte..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela