unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Solenergi..

Publicerad 2012-11-12 13:12:38 i Allmänt,

Så underbart, Buffy och jag tog en ordentlig sovmorgon idag, det behövde jag verkligen kände jag. Sen tog vi på oss och gick ut i blåsten och solen. Det kändes helt fantastiskt att komma ut och se blå himmel istället för grå och att känna solens strålar mot ansiktet istället för regndroppar.
Sol är glädje, sol är energi och sol är värme! Även om det blåser ganska rejält ute så var det underbart, solen som värmde ansiktet som vinden kylde ner. 
 
Buffy som annars brukar vara ganska seg i benen när det regnar hade en väldans fart idag, han valde en riktigt långpromenad men istället för att gå jättelångsamt formligen flög han fram. Ibland stannade han upp för att nosa och innan han började gå igen slöt han ögonen och höjde nosen mot himlen och solen. Sen tassade han på i full fart ett tag innan han gjorde samma sak om och om igen. Så nu har jag kommit på vad som får min hund att fungera, han går på solenergi! Det måste vara därför han alltid är så seg och slö när det är regnigt och grått ute. ;)
Jag kan inte direkt säga att jag inte förstår honom för även jag känner mig både piggare och gladare när solen skiner, vi är inte direkt bortskämda med solsken i år. Nu ligger min lille kille dock bredvid mig i soffan och sover, ser bra skönt ut faktiskt och han är så söt när han sover med. ;oP
 
 
Ja när man ser livet ur Buffys ögon så ser det så himla gott ut. Han kan konsten att njuta helt enkelt och ser ut att ha det så bra jämt. Jäg älskar det där lilla knytet! <3 <3
 
Så vad ska hända mer idag då, nja inte mycket faktiskt, känns lite som om mitt liv blivit pausat pga min röst. Kan inte jobba och allt det andra som ska hända i mitt liv ligger i framtiden. Men imorgon ska vi åka till L.A och bo lite i min lägenhet igen efter några dagar här i Jimmys, då tänkte jag faktiskt börja packa ner lite av mina saker så jag har något att göra nu och kan känna mig mindre stressad sen när flytten närmar sig. =)
Det ska bli så himla underbart att få flytta och äntligen bo tillsammans med älsklingen på riktigt i vårat hem inte hans eller mitt! Jag ser verkligen fram emot 2013, tror det kommer bli ett toppen år! 
 
Ha en helt fantastisk dag i solen raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela