unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ta mitt pick och pack..

Publicerad 2012-11-25 13:17:40 i Allmänt,

Ja nu kommer det vara fullt upp för mig de närmaste veckorna, jobba halvtid frånn och med imorgon för att se om rösten orkar med, besöka logopeden 1 gång i veckan, plus en massa packande och städande.
 
Som ni redan vet har jag tjuvstartat med packningen av min lägenhet och igår var älsklingen och jag där och packade en del av köket. Idag blir det en ny tur till L.A för att packa resten av köket och kanske tjuvstarta med flyttstädet lite. Det är mycket att göra inför en flytt och vi har två stycken lägenheter att fixa iordning dessutom. 
Dock tycker jag på något sätt att i alla fall flyttpackningen är rätt avslappnande, det är på något sätt som att man packar ner allt det bra för att sedan lämna allt som varit bakom sig och bege sig mot nya bättre tider. Kanske är det bara jag som tycker det men då får jag vara ensam om det för så känner jag. ;) 
 
Ikväll ska vi på något sätt dessutom hinna med att laga lasagne, jag älskar verkligen att laga och äta lasagne, tror jag var Garfield i ett tidigare liv. Favorit sättet att göra lasagnen på är med färska pasta plattor, dolmio pastasås, nötfärs, lite grovhackade morötter, cheddar eller mozzarellaost och knorrs bechamelsås, Glöm allt som har att snåla med bechamelsåsen att göra, och se till att morötterna inte blir mjuka för rätt tuggmotstånd i lasagnen.
 
Det bästa med att laga lasagne och även annan mat nu förtiden är att älsklingen gillar att laga mat han också vilket gör att vi alltid är två om det. Visst blir allt mycket roligare när man är två!? =)
 
Till och med en flytt känns roligare när man är två! Snart är det dags att ta mitt pick och pack för att sedan bli sambo, ja det känns underbart! Tror 2013 kommer bli ett riktigt bra år, det kan knappast bli tuffare än detta året. Hade jag inte haft min älskling vet jag inte om jag orkat med detta året så nu tar vi vårat pick och pack och lämnar 2012 bakom oss, eller snart i alla fall. =)
 
Ha en härlig söndag raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela