unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Tålamod är inget jag är välsignad med..

Publicerad 2012-11-13 10:26:26 i Allmänt,

Sitter som vanligt här i soffan och tar en kopp kaffe efter morgonpromenaden, utanför fönstret hänger en talgboll som älsklingen köpt och hängt upp. Den ser lite kal och ensam ut där ute men det ska väl vara så. ;)
Håller på lite med datorn, läser några mail och kollar runt lite, med jämna mellanrum kollar jag upp på talgbollen. Ingen där ännu, fortsätter dona med datorn och ser plötsligt i ögonvrån hur något "fladdrar till" utanför fönstret. Tittar upp och ser en liten talgoxe som sitter på räcket, tar fram mobilen, startar kameran och så tittar fågeln på mig och flyger iväg. Rackarns också, då kör vi om ritualen!
 
Fortsätter med datorn, sätter på lite spotify och lyssnar på lite modern country, plötsligt är den lille rackaren där igen men flyger så fort jag tar fram kameran. Efter en 3-4 gånger börjar jag tro att fågeln faktiskt väntar på att jag ska upptäcka honom och ta fram kameran innan han flyger iväg, han tittar nämligen på mig när jag tar upp mobilen och precis när kameran är igång så flyger han sin kos. Det kanske är en hon till och med, vem vet, möjligen en fågelexpert men inte jag.
 
Tydligen måste man ha ordentligt med tålamod för att fota en liten fågel som äter på en talgboll, ett problem bara, tålamod är inget jag direkt är välsignad med så hur ska detta sluta. Jag väntade, och väntade, och för lite omväxlings skull så väntade jag lite till, allt detta liggandes på soffan med armarna stödda mot armstödet och mobilkameran riktad mot räcket på den franska balkongen, plötsligt var fågel där och jag rör tummen för att ta kortet och så RINGER FÖRSÄKRINGSKASSAN!!!! *GAAAAH*
 
Jag skippar fågeln, svarar i mobilen och pratar med försäkringskassan som bara ringer för att få numret till min chef så hon kan kolla om jag som är anställd som telefonintervjuare, specifikt som telefonintervjuare, kan få andra arbetsuppgifter så att jag kan jobba. Hon får numret, jag svarar på lite andra frågor, lyssnar på hur hon förklarar att jag från och med den 6:e eller 8:e januari kommer bli utredd om jag kommer att kunna gå tillbaka till mitt arbete eller inte, lyssnar bara med halv uppmärksamhet eftersom fågeln sitter på räcket och retas med mig som om den vet att jag inte kan ta kort för tillfället.. Jag förklarar lite fint för kvinnan i telefonen att jag med 95% säkerhet kommer börja studera på heltid den 7:e januari och inte kommer behöva oroa mig för huruvida jag kan jobba heltid igen eller inte..
Hon tackar för mig tid och säger att hon ska ringa min chef så att hon sedan kan betala ut mina pengar till mig.
 
Jag lägger på luren och sätter igång kameran för att ta kort på den lilla retliga fågeln som sitter och vrider och vänder på sig utanför fönstret, i samma sekund som kameran är igång så flyger den lilla jäkeln sin kos!!!
*Andas Paola, andas*
Då väntar vi lite till då, jag ska fånga den lilla rackaren!
 
Efter mycket väntan, många suckar och utan flera störningsmoment så kommer den lille rackaren tillbaka, talgbollen var tydligen alldeles för frestande för att låta bli. ;)
Och där låg jag på lur med kameran i högsta hugg..
 
 
Blev inte världens bästa bilder, eftersom det var imma på rutan, men jag fick den lille rackaren i alla fall! =D
 
Nu när jag ägnat massa tid åt att vänta på en liten fågel är det dags att diska upp det sista som blev efter frukosten idag så jag hinner spela lite "Heavy Rain" innan jag ska plocka ihop det sista, ta Buffy och bege mig mot L.A igen. 
 
Ha en härlig dag och puzz på er raringar!
<3 <3 <3

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-11-13 11:32:31

Vet knappt om jag ska "genera" Dig, Paola om vad jag tycker om Din sida!:
men bloggen är helt underbar och jag är verkligen imponerad av Ditt sätt att skriva - därför har jag tipsat alla mina kontakter om den!
Du är en sann glädjespriderska!

Svar: Skrattar, jaha, vad roligt att du gillar den så mycket. Jag skriver bara det jag kommer på och sättet jag skriver på är det enda sättet jag kan skriva på. Alltid kul när någon gillar det man gör! =)
UnClouded

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela