unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

WTF! Någon har STULIT balkongen! =O

Publicerad 2012-11-19 09:55:01 i Allmänt,

Igår var vi på EM och kollade lite mer på garderober till nya lägenheten, finns mycket som är både fint och praktiskt. Man kan bestämma storlek, inredning, färg, typ av dörrar, ja nästan allt kan man välja. Riktigt bra tycker jag, då kan man inreda ena halvan för älsklingen och andra för mig! =D
 
När vi kollat lite garderober så svängde vi in på en zoo butik och köpte en flaska Feliway, eller vad den nu hette, skulle tydligen vara bra för att få lyckliga katter vid förändringar. Man sprayar lite här och där i den nya omgivningen så känner sig katten som hemma och blir lugn, yeah right tänker ni kanske nu, sånt fungerar aldrig!
Efter vi inhandlat denna flaska så gick vi in på Mediamarkt och Elgiganten för att spana datorer, ja vi är ju trots allt två personer i hushållet som egentligen behöver en ny dator. Jimmy hittade en som han verkligen gillade men jag har inte riktigt hittat något som matchar vad jag vill ha prestanda mässigt och prismässigt.
 
Sen var vi klara vid Bäckebol, då drog vi oss över till L.A för att hämta lite kläder och liknande, vi skulle även hämta "lille" Arsim. Vi plockade och donade lite i lägenheten, städade ur kattlådan, tvättade den, plockade i ordning allt som "Simmi" behöver och så var det dags att plocka upp honom och få in honom i kattburen. "Mjaaaaauuug viiiuuull iiiiauuuuiiiinte!" Väl inne i kattburen försökte han leka Houdini, som tur är var han inte särskillt duktig på detta så han blev kvar i buren.
 
Vi stoppade in alla saker, plus kattburen med "Simmi" i bilen och gav oss av mot Kyrkbyn, "Mjaaaauuu?" lät det till och från ur kattburen, men det gick ändå mot vad jag förmodat bra. När vi kom hem till Jimmy och Arsim fick syn på Buffy så kom de "Mjaaaauuuuu, mjaaaaaaaaaaaaauuuuuuu!!!" Och Arsim började rycka i gallret på buren med framtassarna. Jag gick runt i lägenheten och sprayade lite med den nyinköpta "Happy Cat" sprayen och lät "Simmi" sitta kvar i buren en stund med smöriga tassar. Han satt där och små jamade till och från, stressade upp sig själv lite, försökte dra upp gallret med tassarna och då insåg han att tassarna var kletiga av smör så han kom av sig och tvättade dem lite. Sen samma visa igen, försöka rycka i gallret, inse att tassarna är smöriga och slicka lite på tassarna. 
 
Efter att vi tagit en fika bestående av en marabou mjölkchokladkaka och en kopp kaffe så tyckte jag att det var lika bra att släppa ut Arsim och låta honom bekanta sig med nya omgivningen. Jag lyfte ut honom ur buren och bar iväg med honom till kattlådan som vi provisoriskt ställt i hallen, enda platsen den rymdes på i lägenheten, sen visade jag in "Simmi" i köket där mat och vatten stod och sen läta jag honom ströva fritt. Han letade reda på första bästa smala, mörka, skyddade gömställe och kröp in där. Han är modig min "lille" katt! Där inne låg han iaf några timmar, han var framme och gick på lådan när vi var ute och rastade Buffy men det var allt. Lite senare vid ungefär halv åtta, åtta på kvällen så gaskade han upp sig och kom ut för att undersöka nya lägenheten, han gick runt i vardagsrummet och verkade känna sig riktigt modig. Fyra väggar, ett golv att gå på, en tv-bänk jag kan klättra på, en kruka med "smask, smask" en blomma i, "ARSIM, NEJ!", oooops, arg matte, inte äta blommor var det ja...
Hmm... en bokhylla finns det också, många fack på denna, ooooh här kunde man gå in..
 
Efter en stunds kollande i vardagsrummet kom han fram till dörröppningen ut till resten av lägenheten, smyger fram, tittar ut i nästa rum, ser helt skräckslagen ut och springer med magen tryckt mot golvet in under sängen och gömmer sig. Sekunden senare går han fram till dörren som om han tänker, jag fixar detta jag är modig! och när han ser nästa rum runt kröken på dörrposten så ser han förskräckt ut och gömmer sig under sängen igen. *hahaha* ja modig katt det där, men han vrålar inte iaf, sparyen fungerar alltså! =)
 
Ungefär 30 min senare vågade han dock gå runt i hela lägenheten och kolla, lite nervöst var det men han vågade. ;) Natten var lite värre, han gick och kollade i lägenheten, kom upp i sängen och kelade en minut eller två och kollade vidare i lägenheten. Så höll han på hela natten men han jamade inte en massa iaf vilket var skönt, han verkade inse att det inte var så hemskt att bo här. Dock såg han bra chockad ut när han idag på morgonen ställde sig vid balkongdörren, som alltid, och ville att vi skulle öppna så han fick gå ut. Ja, öppna kunde Jimmy göra men döm om Arsims förvåning när han tittar ut genom dörren och det inte finns någon balkong där! =D
Han såg ut som om han tänkte "WTF, NÅGON HAR STULIT BALKONGEN!!" Arsim kom springande in i rummet jamande "Mjjjjjaaaaaauuu, mjaaauuu, mjaaaauuu!" Nästan lite som om han sa, "matte balkongen är borta, DEN ÄR BORTA!! =O"
 
Nu har han dock lugnat ner sig igen och verkar ganska nöjd med livet även i Jimmys lägenhet så jag hoppas bara att han tar den "riktiga" flytten lika bra sen i slutet av december. 
 
Ha en härlig måndag raringar!
<3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela