unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Det hade jag väl aldrig trott..

Publicerad 2012-10-22 09:28:32 i Allmänt,

Det är måndag morgon, här sitter jag med datorn i mitt knä och BLOGGAR! Det hade jag väl aldrig trott!
 
Mycket är på G i mitt liv nu eller snart iaf. Ska få nytt balkongräcke idag, de var här och mätte det i April-Maj någon gång och ja, nu ska de byta ut det äntligen. Snubben som ska byta ut det är lite, ja jag vet inte, han känns lite "awkward".. Men så länge han byter ut balkongräcket och sedan knallar vidare så ska jag väl inte behöva bry mig allt för mycket. 
Tycker bara det är roligt att "analysera" folks personligheter eller tänka ut hur deras liv kan se ut bara genom att se dem.
 
Som en tjej jag såg när jag pendlade till Göteborg innan jag flyttade. Jag såg henne varje kväll när jag åkte hem, hon var alltid klädd i något som stack ut. En kväll hade hon blå manchester kjol med rosa strumpbyxor och millitär kängor, till detta hade hon en gul duffeljacka hon hade rastaflätor i håret, tjockbågade glasögon och en hatt som såg ut att komma från 1920-talet . Det låter jätte fult när man skriver det så här men det roliga är att det på något sätt fungerade ihop. Hon var klädd i liknande "outfits" varje kväll, oförutsedda detaljer och spännande färger. Jag satt där när jag väntade på mitt tåg och funderade på hur hennes liv såg ut. Kanske var hon skulptör eller med i något band? Eller var hon konstnär? Ja jag var helt säker på att hon hade något sorts kreativt arbete eller liknande.
 
Så en kväll när jag skulle med tåget hem fanns det bara en enda ledig plats kvar och det var vid henne, hon satt med böcker, anteckningsblock och pennor till överflöd och jag kunde inte låta bli att snegla lite på det hon gjorde. Vad jag skrattade för mig själv när jag såg vad det verkligen var hon sysslade med, hon läste psykolingvistik, jag tänkte för mig själv "vad i h-e är det för något?" När jag kom hem den kvällen googlade jag det och kom fram till att det tydligen handlar om hur man tänker ut tankar och formar om dem till ord och meningar and the other way around. Ja men se där, det hade jag väl aldrig trott!
 
Tillbaka till nutiden, eller ska vi ta en tripp till "framtiden" istället. En av alla dessa saker som ska hända i mitt liv är att jag som så länge varit skoltrött tänker börja studera. Den 6/11 är det dags att ansöka och den 7/1 är det skolstart. Det kommer bli lite back to basics studier, Svenska 2 (eller Svenska B som det hette förr), Engelska 6 (som är ett annat ord för Engelska B, hur 2 och 6 båda kan vara B kurs förstår jag inte dock), det blir lite Matematik 2b (Matte B) och även lite Samhällskunskap 1b (Samhällskunskap A alltså även om det heter b ;) ).
Jag ser faktiskt fram emot att börja skolan igen, vill att tiden ska gå fortare och att det ska bli januari. Jag vill börja skolan igen och är fylld av förväntan inför att börja studera igen. Det hade jag väl aldrig trott..
 
Ska vi gå lite bakåt i tiden nu kanske.
Vi sticker bakåt till lördag kväll, lördag kväll som tog mig ännu längre bakåt i tiden, back to the 70's. Ja det är sant, jag var på 70-tals cabaret i lördags. Mitt hjärta, min älskade Jimmy och jag var på Park Lane med hans familj för att fira han härliga mamma. Hon fyllde visserligen år i juli men det bestämdes att hon skulle bli bjuden på den här showen som födelsedagspresent. Det var ganska trevligt faktiskt, tre rätters middag med skaldjurspaté till förrätt, filé black&white och after eight päron plus då showen på detta. Eller ska jag kanske säga att showen i mina ögon var det bästa (bortsett från sällskapet) med kvällen. Det hade jag väl aldrig trott..
 
Tror jag nöjer mig här för idag, jag menar, måste ha något att blogga om imorgon också.. Hmm... jag bloggandes.. ja det hade jag väl aldrig trott. ;oP
Ha en bra dag raringar och kolla gärna in imorgon så kanske jag har skrivit något nytt. ;o)
 
Puzz <3
 

Kommentarer

Postat av: Britt-Marie Farre

Publicerad 2012-10-22 10:04:37

Ang tjejen du såg. Jag har upplevt nästan samma sak på 25'an. En helt underbar tjej klädd i princesskläder. Olika varje gång jag såg henne. Tills lut så kunde jag inte låta bli att fråga för hon hade den mest underbara klänning på sig. Och jovisst. Hon pluggade design. Jag fullkomligt älskade hennes utstyrslar.

Svar: Ja det är helt fascinerande. Folks stil och kläder får mig att vilja tänka ihop en berättelse om hur deras liv ser ut. =)
UnClouded

Postat av: Carol

Publicerad 2012-10-22 13:03:21

Kul att du skaffat blogg. :) hoppas du har de bra. :D lycka till med studierna. De låter som om du har de riktigt roligt, mysigt å ett underbart härligt liv just nu.. hoppas de fortsätter så här. :) kram

Svar: Haha, ja till och med jag blev nyfiken på blogg trenden. ;) jo det mesta går bra, även om mitt immunförsvar verkar vara i botten, bara att hålla ett öga här så ska jag försöka uppdatera lite varje dag. Tack, det kan nog behövas, var ganska längesedan jag studerade även om jag känner att det ska bli jäkligt kul är jag trots allt lite nervös. =S Hoppas allt är bra med dig också! Kramen
UnClouded

Postat av: Carol

Publicerad 2012-10-24 13:33:20

jorå.. här e de bara bra.. har vart sjuk i snart 2 veckor men de börjar bli bättre.

kramizar

Svar: Oki, skönt att det börjar bli bättre! Jag vet precis hur jobbigt det är att vara sjuk, har själv varit det nästan ett år.. Kramen
UnClouded

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela