unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Kaffe, modern country, och kasst immunförsvar..

Publicerad 2012-10-23 10:33:42 i Allmänt,

Ännu en morgon, fast en helt ny en.
Som vanligt blir det lite kaffe och modern country musik med datorn i knät och djuren bredvid mig i soffan.
 
 
Kaffe är en otroligt bra "uppfinning" tycker jag, doften när du öppnar ett nytt paket med kaffepulver, jag kan stå där och bara njuta av den någon minut innan jag häller upp pulvret i burken. Sen har vi doften av nybryggt kaffe på morgonen, när man passerar ett café eller varför inte när man passerar ett öppet fönster och doften gör att man bara vill stanna upp och njuta. Ja, kanske är jag lite tokig i alla fall, men det bjuder jag på. Kaffe på morgonen är något som helt enkelt måste få finnas. Fascinerande också med kaffe att alla har sitt alldeles egna sätt att dricka det. Svart, med socker, bara mjölk, mjölk och socker, en bit, två bitar, med grädde, varmt, kallt, stora och små muggar. Sen har vi givetvis de som inte dricker det alls, de människorna förbryllar mig lite. ;o)
 
För att gå in på något annat som förbryllar mig, jag har faktiskt aldrig riktigt förstått varför speciellt Sverige har så galet mycket emot modern country. Det är riktigt skönt att lyssna på. Mitt absoluta favoritband inom den genren är Rascal Flatts, jag upptäckte dem för ca 3 år sedan om jag inte minns fel, jag har redan 6 av deras album och har ännu inte hittat en enda låt som jag bara tycker är halvbra. Visste ni att det är just Rascal Flatts som sjunger låten "Life is a highway" i filmen Cars? Bra låt tycker jag! En annan låt jag absolut tycker man borde lyssna på med Rascal Flatts är "Ellsworth", den texten är otroligt gripande och sätter ord på hur speciellt äldre personers minne fungerar. Ta bara raden "Tomorrow she won't remember what she did today, but just ask her about Ellsworth, Kansas, 1948." I många fall är det sant,de minns inte vad de gjorde igår men kan helt glasklart berätta om sin ungdom och sitt livs kärlek. 
 
Förutom Rascal Flatts är några av mina senare fynd bland annat Luke Bryan med låten "Drunk on you" och även Zac Brown Band med låten "Toes" Riktigt sköna "feel good" låtar tycker jag. När jag sitter här med min "Modern Country" spellista "snurrande" på Spotify så kan jag inte för mitt liv förstå varför dessa artister och låtar inte spelas på radio. Vad är det som gör att country inte kvalificerar sig? Jag menar, kom igen, ni kan ju knappast säga att det är dålig musik! Eller?
 
Vissa kanske undrar varför jag egentligen började blogga, ja varför? Jag såg hur alla andra bloggade och snurrade in lite för att kolla hur det egentligen fungerade. Jo men nästan så var det, plus att jag är enormt uttråkad eftersom jag måste sitta hemma och inte kan jobba. Det är inte så roligt att vara sjuk har jag kommit fram till. Det tar på både psyket och plånboken när man åker på än det ena och än det andra. Tror jag under det senaste året varit "frisk" kanske 65 av 365 dagar, ja det känns lite så iaf.
 
Det hela började med mykoplasma (även kallad twar) i oktober förra året, jag var kanske inte riktigt så snabb till vårdcentralen som jag hade behövt utan det slutade med att jag fick dubbelsidig lunginflammation ett par dagar på sjukhuset och stark antibiotika. Mindre roligt kan jag upplysa om så undvik det.
Sen mådde jag något bättre efter det och jobbade ett litet tag, då åkte jag på en förkylning som satte sig i halsen, jag försökte jobba ändå men det skulle jag inte gjort med tanke på att jag jobbar som telefonintervjuare och använder rösten/halsen konstan under dagen. Så det slutade iaf med att jag tappade rösten och fick vara hemma drygt 4 veckor med detta. När jag kom tillbaka till jobbet så fungerade det ett tag men sedan tappade jag rösten igen och den här gången tror jag faktiskt att någon hittade den medan jag var hemma och behöll den, jag har letat och letat till och med svängt in på jobbet i hopp om att den kommit tillbaka av sig själv men efter några timmar så är den helt borta igen. Vem plockade upp min röst och tog med den hem??
 
Nu ska jag in till VC idag igen för att kolla på min hals eftersom jag har fått ett sår i halsen som ser helskumt ut och gör ganska ont. Man kan lugnt säga att jag är lite lagom trött på att vara sjuk, mitt immunförsvar är så lågt att jag minnsan tror det ligger i källaren, lite jobbigt läge eftersom det inte är någon källare i huset jag bor i. =/
Men en byggnad det finns källare i är det hus som vi ska flytta till i januari. Där kanske både min röst och mitt immunförsvar finns! =D
 
Om ni är nyfikna på det huset får ni kika in imorgon igen och läsa om det. ;)
Ha det gott mina raringar! <3
Lite höstbilder nu när det ändå är höst. Min rare lille vovve ville leka bland löven som alla andra barn. ;)
Här passar han på att njuta av höstsolen.
Höstträd från gamla hemstaden.
Och för mammas skull, hennes favorit höstträd från Lidköping. =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela