unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Pengatvätt, klädtvätt och fönstertvätt.

Publicerad 2012-10-30 09:56:29 i Allmänt,

Nu på morgonen skulle jag förbereda inför tvättiden klockan 10, kom på att det var lite tvätt jag inte plockat in sedan förra gången, ca 5 plagg, när jag tar upp en tröja så skramlar det gott i fickan och jag tänker WTF?! Öppnar dragkedjan, stoppar in handen och vad hittar jag inte där. en 20-lapp, en tia och en enkrona, rackrans ja jag hade pengar i den tröjan sist jag hade den på mig. Det sägs ju att pengatvätt är något som till exempel maffian håller på med och att det ska vara väldigt lönsamt men jag vet inte om jag håller med, inte sjutton blev jag rikare av att tvätta pengarna. =P
 
Den här gången har jag iaf kollat alla fickor på det som ska in i maskinen kl 10. Vad jag inte förstår är hur det blev så mycket smutstvätt. Tycker inte det var längesedan jag tvättade senast men ändå har jag 2 stora kassar med tvätt, okay ena påsen är visserligen sängkläder till dubbelsängen plus två badlakan men ändå. Ska bli skönt när det är gjort iaf.
 
För en liten stund sedan fick jag värsta rycket dessutom, jag satt här i soffan, skönt tillbakalutad med datorn i knät och en kopp kaffe på armstödet. Plötsligt blev det väldigt ljust och varmt så jag vände blicken mot fönstret där det ljusa och varma kom ifrån, jag tror det var solen som var så ljus och varm men jag kan inte säga helt säkert, vad jag insåg var nämligen att jag hade ett halvt ton grus och annat smuts på mina fönster. Med andra ord kunde jag inte veta om det var solen eller inte. Där och då var det som om något slet upp mig ur soffan och använde mig som värsta marionetten för att få rent fönstren. Nu sitter jag här, det ljusa och varma är putsväck men jag ser iaf molnen utanför fönstren. ;oP 
 
Det blir en fullspäckad dag idag, ska förutom det jag redan gjort som jag skrivit innan tvätta mellan 10-13, efter det ska jag in till logopeden och kolla min röst sen ska jag möta upp älsklingen och åka hem till mitt andra "hem" för att förbereda inför visningen där imorgon. Mycket att göra när man ska flytta från 2 lägenheter till 1 men det ska bli gott när det är klart. Min visning igår var klockren btw, kl 12 ringer snubben och säger "Hej Paola heeeeeeeej!! Jag , vi prata på fredag och säga jag komma idag och titta på den din lägenhet. No jag ville kolla om när kanske jag kan komma." Jag säger att det passar bra efter kl 18. "Okay jag komma då och titta kolla på den" Kl 17:59 skicakr han ett sms där det står "Hej när kan vi kolla lägenhet . Tack" Jag hade inte mobilen på mig och svarade således inte omedelbart, jag menar jag väntade ju på att porttelefonen skulle ringa för guds skull, så 2 minuter senare ringer han. Jag studsar iväg till mobilen, tar upp den, trycker på svara och så lägger han på. Men jag ser givetvis smset och svarar att han kan komma nu som jag sa när vi talades vid tidigare under dagen. "Okay vi komma om en halv timma . Tack". Kunde han inte bara skrivit i första smset, kan vi komma och kolla lägenheten om en halvtimma? Nej, det hade varit jobbigt. =P
 
Jimmy och jag passar på att slänga ihop lite mat, tänker att vi kan äta den när de varit här i värsta fall. När 30 minuter har gått är vi färdigätna och jag muttrar lite om att min tv håller på att lägga av, jäkla skitprylar den är ju bara 10 år ca, vi går runt i lägenheten kontrollerar att allt ser bra ut, att porttelefonen har ljudet på, tittar ut genom fönstret.. Väntar lite till, 45 min har gått, kollar porttelefonen igen, tittar ut genom fönstret fortfarande inget. 55 min har gått och jag muttrar att han lika gärna kunde låtit bli att smsa och säga "vi kommer om en halv timma" när han ändå tänkte dyka upp när det passade honom. När han väl kom så tittade han på lägenheten 2 min och sedan tänkte han gå, då erbjöd jag honom att köpa min tvättmaskin om han ville eftersom det finns i lägenheten vi flyttar till, han skulle prata närmre med mig om det för han behövde en tvättmaskin och så kom vi fram till att han kanske skulle flytta in lite tidigare. 
Vore jäkla skönt att bli av med lägenheten tidigare så vi slipper 13000 i hyra i januari.
 
Nej, no more time for fun, dags attt ta tvätten!
Ha en underbart härlig dag raringar! =) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela