unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Regnigt ute, välstädat inne och lägenhetsvisning.

Publicerad 2012-10-29 10:49:55 i Allmänt,

Sitter i min soffa, tittar ut på regnet som bara vräker ner utanför mitt fönster och tänker på kvälle/natten som gått. Ja igår var en tuff kväll/natt. Jag var i min lägenhet för första gången sedan min Fady fick somna in i fredags, Tilja hade åkt till Lidköping, Jimmy var i sin lägenhet och röjde, med mig var bara Buffy och Arsim. Det var som att det ekade tomt i lägenheten, så fort jag vände mig om såg jag för mitt inre hur Fady kom gående runt ett hörn, jag såg Buffys leksaker som Tilja brukade leka med ständigt och jämt och böjde mig ner för att ta upp dem och locka på Tilja så vi kunde leka. Varje gång så slog det mig att varken Fady eller Tilja var här. =(
 
För att jaga bort tomheten bestämde jag mig för att göra ett ordentligt röjande i lägenheten, har man fullt upp tänker man inte lika mycket. Jag började med att plocka ihop all reklam, attans vad mycket det blir egentligen, sen tog jag tag i alla saker som hamnat på "fel plats", jag tvättade av inne i badrummet efter det. Rullade ihop madrassen till min gamla säng och plockade in den i klädkammaren, tempurmadrasser är alltid bra att ha, sen skruvade jag av benen på sängen, tog den under armen och bar ner den till grovsoprummet. När jag kom upp i lägenheten igen bestämde jag mig för att damma lite, torkade av TV:n, TV-bänken, bokhyllorna och tavlorna på väggen. Tavlorna på väggen gjorde mig påmind om tomheten, i en av ramarna fanns ett kort på min älskade Fady, ja det är verkligen tomt utan honom.
 
När jag dammat färdig ryckte jag fram dammsugaren ur städskåpet och for runt med den i lägenheten, åter igen såg jag för mitt inre lille Fady snabbt som ögat slinka iväg och gömma sig, jag såg Tilja som rädd men ändå kaxig står framför dammsugaren och och stampar med tassarna. Jag skakade bort tankarna och fortsatte med dammsugandet. När det var klart blev det till att skura, jag insåg då också att jag måste köpa nytt moppgarn, "Note to self, köp nytt moppgarn", väl färdig skurat så visste jag inte riktigt vad jag skulle göra så jag beslutade mig för att rengöra golvbrunnen i badrummet. Där och då kom jag fram till hur opraktiskt det är att ha ett badkar, brunnen sitter under badkaret, svåråtkomlig och väl dold vilket gärna leder till att man först och främst glömmer att den finns där, missar att rengöra den så ofta som behövs, den blir VIDRIG lagom till att man kommer på det och sen är det ett heltidsjobb nästan bara att få loss den så man kan rengöra. *iiiiisch*
 
När det var klart fanns det inte mycket att göra hemma, lägenheten var välstädat, klockan var mycket och ja, det var väl dags att ta sista promenaden med Buffy och sen lägga sig. Vi promenerade, borstade först Buffys tänder, sen mina, där efter intog vi sängen. Den stora, rymliga dubbelsängen, som brukar vara nästan lite för liten, i natt var den alldeles för stor och tom. I natt var den inte alls mysig, ingen Jimmy, ingen Tilja och ingen Fady, bara Buffy, Simmi och jag. Från 6 individer till 3 i en handvändning, det blev en tuff natt.
 
Nu sitter jag i soffan, med Buffy bredvid mig, han tittar först på mig sen på leksakerna som Tilja brukade leka med och sen mot dörren. Han tittar på Simmi som går runt i lägenheten och letar efter sin bror och den lilla vita fluffiga terroristen. Ja det är lite tomt här..
 
Idag ska någon snubbe komma och kolla på min lägenhet också, undrar om jag kan få honom att ta lägenheten lite tidigare och dessutom köpa min tvättmaskin. Vore jäkla bra faktiskt. ;)
På onsdag ska även Jimmys lägenhet visas så nu börjar det närma sig, snart är det dags att lämna L.A och flytta till Eriksberg, ska bli kul. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela