unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Poäng, paj och första maj.

Publicerad 2013-04-30 19:24:51 i Allmänt,

Det var väldigt vad dagarna går fort, nu var det jättelängesedan jag skrev här igen. Men jag får ursäkta mig själv med att det trots allt är en del att göra i skolan plus att jag försöker hinna med jobb, gym, hemmet och mina älsklingar samtidigt. Jag har ingen aning om hur jag hinner med det men det verkar som att det trots allt går ganska bra. Lyckades få vår engelskalärare sparkad, hon höll inte måttet och vi slösade 5 veckor med henne som vi nu inte kan få tillbaka. Lite synd men vi hoppas ändå på att alla i klassen skall hinna få sitt betyg till när terminen är slut. Förhoppningsvis får man bra poäng på de nationella proven som skall göras nu framöver, då borde man klara sig ganska bra på kursen tror jag. När det gäller samhällskunskapen så har vi nu gjort 4 prov tror jag att det är och jag har lyckats få ganska bra poäng på alla, tror jag som mest har haft 4 fel. Inte illa Paola!! *Klappar mig själv på axeln*
Och på tal om poäng, jag räknade nu ut vad jag kommer att få för normeringspoäng på högskoleprovet och jag chockade mig själv faktiskt, jag lyckades få 1,3 vilket jag tycker är ganska bra för att vara en första gångs provare. Finns säkert en del snorkiga typer där ute som sitter och tycker, "Jaha, det var väl inget det finns folk som får 2,0" men vem bryr sig? Jag är stolt över min egen prestation och är bra mycket bättre än snittet när det gäller både de som gör provet för första gången och de som gjort det mer än en gång! =P
 
Nu står det en mumsig broccoli- och skinkpaj i ugnen som jag har gjort från scratch så klart. Kan knappt vänta tills den är klar för det luktar så otroligt gott om den i hela lägenheten. Så det ska vi gotta oss med nu ikväll så här på valborg. Kan man ha det bättre? Ja faktiskt, jag överväger även att baka chokladmuffins, inte för att det är nyttigt eller för att jag behöver det utan för att det är så jäkla gott och jag kan göra det! ;o)
 
Imorgon är det första maj med, har ni koll på det?
Ja det är faktiskt därför vissa av oss är lediga imorgon, det är söndag fast onsdag, helg fast mitt i veckan, AND I  LIKE IT! =D 
Läste massa om att det skulle vara knasigheter med bussar och spårvagnar imorgon pga 1:a maj cortegen, skönt att man inte jobbar eller går i skolan så man slipper störa sig på det. Men nu ska jag ta mig en titt in i ugnen så jag ser hur många minuter till min goda paj behöver.
 
Jag kom fram till att den behövde ca 5 minuter till och nu står den uppepå spisen för att vila i ca fem minuter också innan det är dags att mumsa!
Ja jag vet, jag sa att det var skinka- och broccolipaj och det är det men jag lade till några champinjoner, några tomater och lite Bavaria Blue med. Ska bli sååå GOTT!! 
Ha en härlig kväll och gör inget som inte jag skulle gjort! ;oP

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela