unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Det är ganska kul faktiskt!

Publicerad 2013-02-24 13:01:00 i Allmänt,

Hej mina kära läsare!
 
Nu har jag varit riktigtdålig på att skriva i min blogg det senaste, ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, men jag har haft lite fullt upp kan man säga. Så vad har jag sysslat med då?
Jo gissa det ni! ;)
 
Självklart har det varit en hel del med skolan, det har varit 5-6 olika texter som skulle skrivas och lämnas in plus ett prov i matematik. Jag hoppas att vi får svar på hur det har gått med dessa saker under nästa vecka så jag vet lite hur jag ligger till. Förutom skolan så har jag även jobbat såklart, jag trodde aldrig det skulle vara det men, det är jobbigt att jobba kvällar och studera på dagarna. Därför har jag varit alldeles för trött för att orka skriva här, hjärnan har varit lite mosig så att säga.
 
Igår var jag lite duktig måste jag säga, gick upp vid 9, satte igång en tvättmaskin, gick ut på 1,5 timmes promenad med Buffy innan det var dags för frukost. När vi ätit frukost så softade vi lite, Jimmy spelade och jag kollade några episoder av Teen Wolf. Den serien är riktigt nice faktiskt, dock har jag hunnit dra igenom 2 säsonger sedan 14:e så nu måste jag vänta på säsong 3. Inte roligt, borde aldrig få vara säsongsuppehåll i serier. =P
 
När vi hade softat lite så passade jag på att handdiska disken som ska handdsikas, torka av bänkarna, torka av kaklet och göra rent fläkten. Jag tömde diskmaskinen som älsklingen startat och sedan flyttade jag över tvätten till tumlaren, startade en ny maskin. Där efter började jag läsa en bok, måste ju lämna in 5 litteraturanalyser i svenskan innan terminen är slut, när tumlaren var klar plockade jag ur tvätten, vek den och lade den i högar så att det fanns plats för mer tvätt i tumlaren när tvättmaskinen var klar. När jag fyllt tumlaren en gång till så slängde jag i sista tvätten i maskinen men kunde inte köra igång den eftersom den inte var full. Läste istället lite mer tills torktumlaren var klar och jag kunde vika och lägga in handdukarna. 
 
När allt detta var klart så bestämde jag mig för att kolla på tv, det blev filmen "Eve of Destruction", inte världen bästa film men den var helt oki. Samtidigt som jag tittade på filmen så "smsade" jag med min rara Pernilla, saknar min vän så mycket och önskar hon kunde flytta till Göteborg så jag hade henne närmre! <3
Men jag får nöja mig med att ha henne i min telefon, det är det absolut bästa med dagens teknik, ens vän är aldrig längre än ett klick bort! Pernilla får mig alltid att skratta och må bra oavsett vilket humör jag är på, hon förstår mig och står ut med mig trots mina brister. Hon är helt enkelt den bästa vän man kan ha, förutom en hund då. ;o)
 
Efter filmen tog jag och Buffy en promenad och sedan var det dags att borsta tänderna innan vi skulle lägga oss. Jag borstade Buffys tänder först, alltid skönt att ha det gjort, sen borstade jag mina egna och efter det fyllde jag på Buffys matskål innan vi hoppade upp i sängen för en god natts sömn. Jag sov som en liten bebis och idag är jag riktigt pigg! =)
 
Får väl se om man kanske ska ta tag i dagen eller helt enkelt bara ha en slappar söndag. 
Ha det gott alla!
<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela