unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Handledare två dagar i rad!

Publicerad 2013-01-24 09:10:42 i Allmänt,

Ja du, både tisdag och onsdag när jag kom till jobbet så stod det att jag skulle vara handledare under passet. Vad gör man då som handledare när man är telefonintervjuare? Jo då ska man först och främst få det nya fåret att känna sig välkommet och bekvämt med att bli matad till vargarna. =P

Sen skulle jag sitta och intervjua så att den nya tjejen fick höra hur det skulle låta. Och efter ett tag låta henne börja knappa in svaren medan jag pratade. När hon knappat in svaren några gånger så skulle jag låta henne prata medan jag knappade in svaren, kul det där, jag som är så bra på att hålla tyst. ;oP

När jag kände att hon var redo kastade jag in henne fullt ut i att göra intervjuer, hon fick både prata och knappa in svaren själv, tjejen i tisdags var lite knagglig och jag sa till coacherna att hon skulle behöva lite mer träning innan hon fick sitta själv, inte populärt hos coacherna men hon verkade ganska nöjd. Tjejen jag tränade upp igår däremot hon är en förbaskad naturbegåvning! Redan på första intervjun hon bara pratade så märkte jag att detta skulle bli lätt, och när hon sedan tog över och både knappade och pratade så satt jag mest och rullade tummarna, kul jobb i det läget. ;) Passade på att notera lite småfel hon gjorde och lite saker som hon kunde använda för att hantera utsvävande IPs. När jag sa dessa saker till henne så blev hon jättenöjd, hon antecknade och tog till sig informationen omedelbart och under nästa intervju använde hon sig av det jag hade sagt. Ja det var lite spännande att vara handledare som omväxling till allt vanligt intervjuande. =)

Dock innebar handledandet att jag inte hann plugga något under kvällarna så nu kommer det bli ganska mycket sådant ikväll och även under helgen. Men det får väl gå, jag hade inte räknat med att det skulle bli super-duper lätt att studera och jobba samtidigt så jag fixar detta ändå.

Nu måste jag dock överge er och bege mig mot skolan.
Ha en underbar dag och tack för att ni läser mitt snurriga dravel. ;)

Snart är det helg! =)
<3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela