unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Ingen höjdare!

Publicerad 2013-01-29 11:43:04 i Allmänt,

Igår var jag helnöjd med mig själv, jag sa vad jag tyckte och tänkte om hur svenska lektionerna var upplagda och läraren verkar ha insett att man inte bara kan flumma runt på lektionerna. Sedan hade jag Samhällskunskap och där insåg jag att jag låg steget före genom att jag redan under helgen läst de sidor i boken vi tydligen skulle läsa till imorgon (onsdag).

När jag kom hem hade jag lite smått börjat få huvudverk så jag tog en tablett mot detta och satte mig sedan i soffan med min inlämningsuppgift i svenskan som skall vara klar den 31/1. Jag skrev på den någon timme och när jag kände mig nöjd tog jag upp matematikboken och försökte lösa lite uppgifter ur den. Lagom till älsklingen kom hem så var det dag att laga mat och då insåg jag att min huvudvärkstablett inte hjälpt mycket utan där satt jag nu resten av kvällen med värsta migränen, ingen höjdare kan jag säga.

Vid strax innan 21 bestämde älsklingen att jag borde gå och lägga mig för jag såg inte alls kry ut, helt ärligt så kände jag mig inte kry heller eftersom jag hade en fruktansvärd huvudvärk och illamående på det, så jag tog hans råd och anföll vår kära säng. Älsklingen tog på sig uppgiften att låna Buffy ur sängen och rasta honom på kvällen och sedan kom de och lade sig för att sova de med.

Jag sovsom en stock tills göken gol i min wake-up light och när raringen gick upp och duschade sov jag lite till. Vid 6:30 gick jag upp och åt frukost (illamåendet hade lagt sig något), gick ut med Buffy när älsklingen gick till jobbet och sedan efter promenaden lade vi oss och sov igen eftersom huvudvärken var tillbaka.

Nu har jag gått upp och funderar på om jag ska trotsa illamåendet som så sakta kryper sig på och äta lite lunch och hur jag ska göra med skola och jobb sedan. Tror jag äter lunchen, går till skolan vid 14 och sen tar jag det därifrån, klarar jag jobbet är det toppenbra för pengar behövs ju alltid! =)

Nu ska jag försöka äta min lunch och förbereda mig för dagen.
Ha en underbar Tisdag alla! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela