unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Joyful, inspiring and well written!

Publicerad 2013-01-16 08:58:41 i Allmänt,

Igår var en väldigt bra dag för mig.
Först och främst så hade vi otroligt roligt i klassen, vi pratade och skämtade, lyssnade på ett utdrag ur Barack Obamas biografi "A mother's promise" och gjorde ordövningar. Ja det var riktigt kul! Sen gick vi vidare till att prata engelska två och två undertiden som läraren hade individuella samtal med eleverna. Jag blev ihop parad med en tjej som heter Elin, vi fick en lista med ord och uppgiften att välja ett av orden för att sedan ha varsin monolog, givetvis på engelska, om det ordet under en minut. 
 
När detta var sagtså pekade läraren på Elin och sa, du är först ut till det individuella samtalet idag, sedan tittade hon på mig och sade, you can just sit there and be quiet for now. Hmm, jaha så jag fick i uppgift att göra det jag är sämst på, övning ger färdighet heter det ju så let's go!. Jag tog upp min SP och körde lite FB på engelska där,jag var faktiskt tyst fast jag lyckades stilla mitt pratbegär genom att skriva istället. ;)
Någon minut senare åtekom Elin och vi körde igång med vår tal-övning. Jag valde att prata om hår, som var ett av orden, man kan säga ganska mycket om hår på en minut visste ni det? Elin valde att prata om jeans och dela med sig av en händelse från i oktober när hon var i New York, man kan även säga en hel del om jeans under 1 minut men 1 minut är väldigt kort tid.
 
Sista elev för individuellt samtal innan lektionen var slut blev jag, läraren tog ut mig i korridoren, satte sig ner på en stol med diagnosen jag gjort samt min uppsats i knät och började tala. Hon började med att kort gå igenom resultatet på min diagnos som gjorts för att säkerställa vilken nivå i engelskan jag hade kunskaper nog för att läsa. Man kollade på grundskole nivå, engelska 5 och engelska 6 och mitt resultat sa att jag hade kunskaper nog att ge mig en väldigt god grund för att kunna läsa Engelska 6. *woohoo* 
Sedan var det dags för kritiken gällande min uppsats, jag tog ett djupt andetag, vad skulle hon säga?
 
Hon bläddrade fram min uppsats bland pappren och jag såg 6 eller 7 små röda markeringar i texten, ja det var inte farligt tänkte jag uppsatsen var trots allt 3 A4 sidor lång. Så började hon prata, ja du ser kanske vad jag har rättat, jag tyckte det var väldigt intressant att läsa din uppsats för den hade i det närmaste inga fel jag behövde rätta. Du har missat att skriva Christmas med stor bokstav och samma sak när du skrev October ( fasen också, jag gör alltid den missen) och så hade du ett liiiiitet slarvfel att du i sista meningen skrivit see med 1 e men det anser jag inte vara någon stor grej eftersom du i resten av texten skrivit ordet korrekt. Så om jag ska summera vad jag tyckte om din uppsats så kan jag bara säga "It was very joyful, inspiring and extremly well written!" Det märks att du gillar att skriva på engelska och nu vet jag lite mer om vem du är och vad du kan. *YES!*
 
Riktigt skönt att få så bra kritik, nog för att jag vet att jag är relativt duktig på att skriva på engelska men, jag hade nog räknat med att ha lite mer fel i texten. Någon grammatik miss eller lite större stavfel trodde jag att det skulle vara men det var väldigt glädjande att den fick så gott betyg. =)
 
Efter skolan bar det av mot jobbet men först svängde jag förbi och köpte lite sushi att ha som kvällsmat på jobbet. *Mums* På jobbet hamnade jag på transport den första 1,5 timmen och sedan på Skoda service, folk måste varit på bra humör igår för jag fick bara goingar att intervjua. Folk som var snabba, höll sig till skalan och inte krånglade och gnällde en massa om hur dumma frågorna var. *me like*
När mina 4,5 timmar på jobbet var slut blev det hem och i princip raka vägen i säng. 
 
Nu sitter jag här och funderar på om jag orkar fixa i ordning en "Coffe to go" innan jag beger mig iväg till samhällskunskapen som börjar kl 10:10. Men jo det orkar jag nog, behöver lite koffein i kroppen så jag orkar med dagen. Kl 13 ska jag dessutom hämta mitt träningskort och köra mitt första träningspass. Ska bli så skönt!
 
Ha en helt underbar dag godingar! <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela