unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Kanske, kanske inte. =)

Publicerad 2013-01-31 18:28:03 i Allmänt,

Ganska skön dag idag, det började med att jag trött som en liten, jag vet inte vad, gick upp och åt frukost med Jimmy vid 06.30, sedan tog jag en timmes promenad i samma veva som älsklingen gick till jobbet. Efter det hade jag lite skolarbete att göra innan det var dag att bege sig till skolan.
 
Väl i skolan hade jag matematik som första lektion, jag är fortfarande inte helt övertygad om att det står på svenska i min matematikbok men i alla fall, när jag satt där och slet mitt hår för att fatta hur i hela friden jag ska beräkna höjden på en triangel med bara information om arean och att höjden är 2 cm längre än basen så hände något. Eller, näe, det hände något efter det talet för jag är fortfarande inte helt övertygad om att jag verkligen förstod hur jag fick ut rätt svar där. Men ändå, när jag sitter där och räknar så får jag helt plötsligt rätt på uppgift efter uppgift och jag blev nästan rädd, har jag börjat förstå detta främmande språk? =O
 
Kan det verkligen vara så, är 25 öringen påväg att trilla ner nu, börjar jag lära mig matematikens konstiga vägar?
Kanske, kanske inte! Men jag hoppas verkligen det för jag måste klara av denna kursen, den är en viktig del av min plan. =)
 
Efter vår matematiklektion hade vi lite svenska på schemat, jag förstår inte riktigt den läraren men det löser sig nog, och där skulle vi diskutera några texter vi läst inom temat lärande. Ja du, några jätteförvirrande texter, några bra och andra riktigt roliga. Efter vi diskuterat dessa texter skulle vi komma på en tes inom temat lärande som vi senare ska skriva en text om med hänvisningar till de texter vi läste till idag. Haha, jag vet inte hur det ska gå men jag får väl klura ut någon bra vinkling så jag har något att skriva. ;)
 
Efter skolan tog Buffy och jag en långpromenad igen innan jag gick iväg till gymmet. På gymmet cyklade jag lite över 1 mil på 20 minuter och sedan gick jag hem igen, det har farbror doktorn sagt att jag ska göra. Inte cykla 1 mil på 20 min men köra korta konditionspass som jag utökar eftersom.
 
Nu är det matlagning på schemat så här tänker jag säga puzz och hej!
Ha en alldeles förträfflig torsdagskväll och tänk på att det snart är helg.. ;oD
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela