unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Nytt år och mycket annat!

Publicerad 2013-01-04 19:36:31 i Allmänt,

Ja nu var det 2013, tänk att jag inte skrivit något i min blogg sedan förra året! =O

Det har varit väldigt mycket de senaste dagarna. Vi har slitit som små djur för att få alla möbler och andra saker flyttade till nya lyan, ibland funderade jag på om vi hyrt en för liten lägenhet, vi flytt städade 3 dagar så vi lämnade rena lägenheter efter oss och nu har vi sedan 2 dagar bara en lägenhet att fokusera på.

Vi har mycket kvar att göra i nya lyan men vi har iaf fått upp mediabänken, soffan, köksbordet, sängen och några hyllor.
Byråerna och köksskänken är ihop satta också. Vi är relativt överens om hur vi ska ha det vilket är skönt för annars hade jag fått ställa upp hans dator och sätta honom framför Diablo 3 medan jag möblerade själv, det hade blivit tungt. ;)

Vi har spanat in läget här ner på Eriksberg vad gäller sophantering, återvinning, hundpromenader och annat smått och gått. Vi har kommit fram till att vi har 3 sushi restauranger inom 3-5 minuters promenad radie, vi har ett snabbköp (kommer nog inte användas för ofta dock), det finns caféer, restauranger, hår- och nagelsalonger, gym och mycket annat. Jag kommer trivas som fisken i vattnet här! =)

Förutom nya lyan så är det ett helt nytt år med massa nya möjligheter. Jag fick hem min nya väska jag ska ha till skolan, den är supersnygg! =) På måndag kl 10 är det upprop på skolan, ska bli riktigt spännande att börja skolan igen det var hur längesedan som helst sen jag satt i skolbänken sist. Jag ska försöka kombinera skolan med kvällsjobb också så att det blir lite mer klirr i kassan, får se hur mycket man orkar att jobba jäms med studierna. Förhoppningsvis blir det iaf 2 kvällar jobb i veckan.

Sedan har jag tänk satsa på ett litet gym kort, hur jag nu ska hinna med studier, jobb, gym och min älskling. Jo men jag kan ju i och för sig ta med mig älsklingen till gymmet så hinner jag med båda på samma gång! =)
Ja det låter som en bra idé!

Vad mer ska göras i år, ja förutom att boa in sig i nya lyan och få ordning där samt vänja sig vid att studera så blir det ett högskoleprov i mars någon gång med. Förutom det har jag inget stort planerat.

Nu ska jag vara lite social med mitt hjärta som lagar mat.
Ha en god fortsättning på nya året!

<3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela