unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Snacka om det!

Publicerad 2013-01-08 21:06:45 i Allmänt,

Idag gick jag upp samtidigt som älsklingen när han skulle till jobbet trots att jag inte började skolan fören 14.00. Eller samtidigt och samtidigt var väl att ta i i och för sig, jag sov ca 20 minuter längre än honom. Sen åt vi frukost och efter det följde Buffy och jag älsklingen till bussen. När vi skulle gå åt varsitt håll stannade vi intill trottoar kanten några sekunder och då kom en cyklist farandes och ville tydligen gena över vänstra sidan på cykelbanan så han gormade att vi stod i vägen "mitt på en cykelbana". Kör på rätt sida om cykelbanan så är det inget problem kan man tycka men så långt tänkte han väl inte. Snacka om det!

När jag sen kom hem tyckte jag att det var bäst att ta en liten tupplur innan jag tog tag i allt som behövde göras. Så det gjorde jag och var det välbehövligt? Snacka om det!

Vid 10 ringde jag Bahnhof för att fråga, eller försöka fråga, varför vi bara har en hastighet på 49,30 när vi betalar för 100. Jag slog numret till kundservice och fick en automatisk röst i örat som sa att jag var nummer 25 i kön, 42 minuter senare hade jag plats 8. Jag som inte är välsignad med tålamod var mindre lycklig kan jag säga.ytterligare ca 20 minuter senare var jag nummer 1 (!!) i kön, wooohooo!! tänkte jag då, tills jag insåg att jag skulle så vara ytterligare 25 minuter. Vad gjorde de på kundservice under de 25 minuterna, tog fikapaus?? Så jag frågade när jag väl kom fram om det bara satt en kille och svarade i telefon och om de tycker det är rimligt att deras kunder står i telefonkö en och en halv timme. Nej det tycker vi i och för sig inte. I och för sig? Sen frågade jag varför min bredbands hastighet inte stämmer och fick order om att ändra några inställningar på datorn och sedan mäta hastigheten igen. Samma resultat blev det då, och deras svar var, jag vet inte varför er hastighet inte stämmer, allt ser bra ut på den här sidan. Men jag skickar ett tp-test på mailen och så får ni köra det och återkomma med resultatet och så tar vi det därifrån sen. Jaha, så 90 minuter i telefonkö, 5 minuters samtal och problemet är fortfarande inte löst! Snacka om det!!!

När jag hade klarat av Bahnhof så passade jag på att packa upp lite kläder innan det var dags att bege sig iväg till skolan för första lektionen. Det blev en lektion i Engelska 6 och vi fick bland annat göra ett "pop quiz" lite av en värdering för att se vart man ligger innan man kör igång så att man inte behöver läsa sådant man redan kan. Jag tror att det gick ganska bra men jag vet inte. Dock kom jag fram till att det känns mycket bättre att sitta i skolbänken nu än det gjorde när jag var yngre. Snacka om det!

Sedan åkte jag hem igen efter skolan och så blev det lite mer plockande innan Jimmy kom hem och vi, eller snarare han, lagade mat. Det blev pasta med köttbullar och dolmio sås. *gott*
Nu har vi städat undan lite mer kläder och annat som legat nedpackat och snart är det dags för sängen efter en promenad med Buffy givetvis, det blev en effektiv dag idag, snacka om det! =)

Hoppas starten på det nya året börjat lika taggat för er som för mig.
Godnatt och sov gott!
Over and out! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela