unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Sommar, sol, kärlek och YH-intervjuer.

Publicerad 2013-06-05 10:06:16 i Allmänt,

Det är en underbar känsla att vakna upp på morgonen och inse att solen skiner och det faktiskt är sommar. Okay, kanske lite kallt vissa mornar för att vara sommar, det var bara 10 grader nu på morgonen, men solen käpar på bra och det blir varmt fort på dagen. Synd bara att man måste jobba när vädret är så här fint,borde läggas in ett lagförslag om att det är förbjudet att jobba mer än 3 dagar i veckan när det är så här underbart väder. Problemet med det är väl att vi skulle sluta som Grekland då skulle jag tro. =/
Men man får iaf passa på att njuta när man väl har möjligheten och nu på morgonen har jag det, så jag började med att ta mig en långpromenad med Buffy, han måste också skämmas bort lite extra när möjligheten finns. Nu sitter jag och avnjuter en kopp kaffe från min Dolce Gusto maskin (säg inget till Jimmy) och funderar hur bra filmen vi ska se på bio ikväll egentligen kommer att vara. Mitt hjärta och jag ska trassla oss iväg på en biodejt eftersom vi ändå är lediga imorgon. Som jag skrev, man får passa på att njuta när väl möjligheten ges. ;)
 
En liten reflektion på just mitt hjärta, han kan vara lite små irriterande ibland, jag är värre ;), men för varje dag jag vaknar upp bredvid honom eller somnar vid hans sida så älskar jag honom bara mer och mer. Det sägs att man vet när man har hittat rätt och jag tror det stämmer. Jag hade sagt till mig själv att jag aldrig mer skulle lita på en kille, att jag aldrig skulle släppa mitt hjärta utanför muren jag byggt upp, att jag aldrig igen skulle bli sambo, sen kom Jimmy och så mycket var det med det. Han tog mig med storm fullständigt, även om han knappt sa tre ord under vårt första möte. Vem kan egentligen motstå en kille som frivilligt erbjuder sig att hålla den minst manliga hundens koppel på promenaden första gången man träffas och dessutom erbjuda sig att bära samma omanliga hund när denna blir trött? Vad gör det egentligen då om killen inget säger? Det krävs bra mycket stake för att göra detta och se stolt ut. ;o)
 
I lördags fick vi en liten extra dos av kärlek kan man säga, vi delade vad jag tycker är en helt underbar upplevelse. Jimmys syster Helena gifte sig och jag hade den stora äran att beskåda detta och ha min älskade Jimmy vid min sida. Det var en helt fantastisk dag, med strålande sol, många skratt, mycket kärlek och god mat. Brudens klänning var enastående, Brudgummen otroligt stilig och barnen så fina. Vigseln ägde rum på en brygga och brudparet kom dit med en båt över sundet samtidigt som vacker musik strömmade ur en högtalare. Istället för att vi kastade ris på brudparet så blåstes det såpbubblor, ja ni läste rätt, såpbubblor och det var så sagolikt med bubblorna som blåste fram och glittrade i regnbågens alla färger, magiskt verkligen! Jag är glad att jag fick dela denna dag med både brudparet och mitt hjärta.
 
 
Ja där ser ni, det var verkligen så magiskt och sagolikt vackert som jag försökt beskriva. En dag att minnas även för oss som bara var gäster. =)
 
Nu börjar det bli dags för mig att fundera på vad jag ska säga på intervjun på YH. Denna gången är det tester för Bank och Försäkrings utbildningen, visserligen vill jag helst gå Juridiskassisten utbildningen men denna är ett stadigt andrahandsval. Hoppas det inte är allt för svåra skriftliga tester och att jag inte får en fullständig blackout denna gången också på intervjun, det hade varit retligt. Jag är taggad och snart är jag dessutom redo också. Håller tummar och tår för att jag fixar detta nu.
 
Ha en underbar dag gott folk! Hoppas ni hinner njuta lite av solen. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela