unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Älskade sol!

Publicerad 2013-03-11 16:41:40 i Allmänt,

Jag sitter nu här i min soffa och förundras över hur fort temperaturerna kan skifta ute vid denna årstid.
Under förra veckan var det riktigt varmt och skönt, vi hade kanske max någon minusgrad under natten och många varma goa plusgrader på dagarna. Åh, vad jag njöt varje gång jag möttes av solen!
 
Igår kväll när vi skulle rasta Buffy för sista gången innan natten så kollade vi på termometern precis innan vi gick ut, den påvisade -7,9 och sekunden efter -8,1. Va!? Okay tänkte jag, det var ju det där med bakslag på vårkanten. ;)
I morse när Jimmy skulle gå till jobbet och jag ta första promenaden med Buffy frågade Jimmy, jag undrar hur kallt det är ute? Ja du,svarade jag, kanske ett par minus.. Jimmy gick för att kolla och på skämt säger jag, nej förresten -12,2 grader. Sekunden senare kommer han med värsta citronansiktet och säger, det är -13 ute. WTF!? 
 
Jag tog morgon promenaden nere vid kajen där solen lyste så vackert, ställde mig mot husväggen så fort jag fick chansen då Buffy stannade och nosade, åh älskade sol du värmer så gott!
Det var fortfarande kallt i luften även när jag gick till skolan men när jag sedan gick ut från skolan vid 14-tiden var det underbart varmt ute, självklart fortfarande lite kyligt men det får man ta. Jag bara känner att jag vill hylla vår vackra och varma vän SOLEN!
 
Älskade sol, du är så underbar! Kan du inte vinna slaget över vintern och smeka oss med dina underbara strålar? Kan du inte väcka liv i allt omkring oss med din värme och kärlek så vi åter kan växa och åter kan blomma ut?
Du ger sådan energi och sprider positivitet i takt med att dina första strålar sträcker sig upp över horisonten och vi älskar dig så! Allt bli så mycket vackrare och lättare när du finns här hos oss och vi önskar att du aldrig lämnade oss! Älskade sol, du är så underbar! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela