unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Imorgon är det dags igen.

Publicerad 2013-03-05 11:54:21 i Allmänt,

Ja då sitter jag här igen och inser att dagarna bara fullkomligt springer iväg. Det är trots allt riktigt kul att studera, jag är inställd på att fortsätta nästa termin också oavsett om det blir komvux med fler gymnasiekurser, yrkeshögskolan eller Göteborgs Universitet. Allt beror på högskoleprovet och vilka betyg jag får på de kurser jag läser nu. 
 
På tal om de kurser jag läser nu så har jag mitt första prov i samhällskunskap imorgon, kommer bli en hel del läsande ikväll innan jag lägger mig så att jag lyckas memorera allt som står på de 40-50 sidor som provet är om. Jag har ingen aning om hur det kommer gå men jag hoppas på bra iaf. =)
Snart är det dags för matematikprov igen, var inte längesedan vi hade det tycker jag men det är bara att köra på! Jag ska ha minst E i alla ämnen, självklart gärna A eller B, så jag måste göra relativt bra ifrån mig på prov och lektioner. Jag vill väldigt gärna läsa vidare till hösten så jag måste dessutom göra bra ifrån mig på högskoleprovet. Har ingen aning om hur det kommer att gå med det men jag ska göra mitt bästa och lite till iaf. ;)
 
Onsdag och torsdag är det YH-mässa här i Göteborg också, eftersom jag jobbar imorgon så blir det att besöka den på torsdag eftermiddag, älsklingen erbjöd sig att följa med så det ska bli kul. Då får jag chansen att ställa lite frågor om de utbildningar jag är intresserad utav och samtidigt kolla runt om det kan finnas något annat som är ännu mer intressant. Ja vem hade kunnat tro att skoltrötta lilla Paola skulle tycka att det var så kul att studera? Inte jag iaf, men det är väl sant att man tycker allt är kul om man bara är redo för det. Jag väntade precis så länge som jag behövde innan jag började studera igen, hade jag börjat tidigare hade det nog gått åt skogen. Man måste ha viljan och suget att förändra livet genom studier annars går det inte. Man kan inte börja läsa bara för att ha något att göra då kör man bara fast. Been there, done that! Men 2013 var mitt år att börja läsa mig till en ljusare framtid, 2013 är mitt år att förändra mig själv, 2013 är mitt år att fånga lyckan och behålla den! Tjuvstartade lite 2012 med att hitta min underbare älskling som jag snart firar 1 år med, helt ofattbart att han har stått ut så länge med mig. ;oP
Ja nu är min tid att få vara lycklig! <3
 
Ha en underbar dag mina vänner! =)
Min dröm, min lycka, min underbare prins! <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela