unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Kan det verkligen vara så?

Publicerad 2013-03-01 10:38:28 i Allmänt,

Vilken underbar dag det verkar bli idag, solen strålar som aldrig förr! Den värmer som den inte gjort på väldigt länge. Fågelsången ljuder i luften och tjälen börjar gå ur marken. Jag får känslan av att det är vår, kan det verkligen vara så? Eller kommer det där klassiska bakslaget somvi brukar åka på under mars månad? Nej jag vill att det ska vara vår och jag tänker tro på att det är det. =)
 
Har fått tillbaka lite prov och inlämningsuppgifter i skolan också, första inlämningsuppgiften var från svenskan, kanske kunde ha gått bättre men jag är ganska nöjd med mitt betyg C+/B- med tanke på att hon bara slängde uppgiften om att göra en textanalys på oss utan att gå igenom hur man skulle göra och vad man skulle tänka på.
 
Sen i tisdags fick jag tillbaka min inlämningsuppgift i engelskan som handlade om engelsktalande länder. Där fickjag ett B, och tipspå vad jag skulle tänka på för att få ett A. Jag är riktigt nöjd där med för jag har sagt att jag ska ligga någonstans på minst ett B i engelskan eftersom jag anser det vara ett av mina starka ämnen. =)
 
Igår fick jag sen tillbaka provet i matematiken, mitt svagaste ämne =S, och döm om min FÖRVÅNING när det visserligen inte står något betyg på det som de andra lärarna hade satt men en =) och ett BRA!! Jag hade BARA 3 (!!) fel av runt 20 möjliga och det bästa var att det var slarvfel. Jag hade råkat sätta fel tecken på en uppgift, ändrat tecken på en annan uppgift ett steg tidigare än jag skulle och så hade jag skrivit av ett av talen fel, 0,1 skrev jag istället för 0,01. Så inga av felen var egentligen för att jag inte kan utan för att jag hade lite för bråttom och var lite trött i huvudet mot slutet av provet. JAG ÄR SÅÅÅÅÅ NÖJD MED MIG SJÄLV!!! =D Verkar som att jag faktiskt börjar förstå även matematiken, kan det verkligen vara så?! Jag hoppas faktiskt på detta för Högskoleprovet närmar sig med stormsteg och jag är lite smått nervös inför den matematiska delen av provet.
 
Men nu ska jag fixa lite och sedan äta lunch innan det bärav mot skolan för sista dagen denna veckan. 
Ha en UNDERBAR fredag alla och glöm inte att njuta av solen! <3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela