unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Sol, skola, jobb och gym!

Publicerad 2013-03-15 09:33:10 i Känslor,

Har jag fått mer timmar på mitt dygn eller har jag bara blivit bättre på att ta mig för saker? Förra året så tyckte jag inte tiden räckte till mer än att jobba och rasta Buffy i det närmsta. Men nu sitter jag här och tänker tillbaka på veckan som snart har gått och inser att jag då har hunnit gå i skolan varje dag, jobba två dagar, vara på gymmet 3 h, rasta Buffy 10-12 h, göra läxor och studera hemma 8-10 timmar och dessutom sova. Jag menar, hur i hela friden hinner jag med allt? ;)
 
Kan det vara solen som ger energi att orka med? Jo jag tror det faktiskt, nu på morgonen gick jag och Buffy promenaden på kajen, det var sol där och den värmde så gott att vi satte oss på en bänk och njöt en stund. Man kan riktigt känna hur energin återvänder till kroppen när man sitter med solen i ansiktet! 
 
Jag tror även att en annan anledning till att jag orkar och hinner med mycket mer i år kan vara att jag, ta i trä, fått vara relativt frisk i år. Har inte varit ordentligt sjuk sedan jul, har bara känt mig lite småhängig någon enstaka dag sedan dess. Så UNDERBART!!!! =D
 
Sen har nog andra saker spelat in när det gäller min nyfunna energi, till exempel det fantastiska nya läget, jag bara älskar att bo på Eriksberg! Lägenheten kan jag kanske fortfarande fundera på om den inte borde ha varit några kvadratmeter större men jag är övertygad om att vi faktiskt kommer få till det. 
En annan viktig anledning till min lycka och energi är min älskade Jimmy, han är så underbar, jag älskar honom och alla hans små fel och brister. De är verkligen små och även om jag blir putt på honom ibland så varar det inte särskilt länge för jag inser ganska snabbt att mina känslor för honom är mycket starkare än något irritationsmoment någonsin kan bli. Jag vet fortfarande inte hur jag hade sån tur att hitta honom men snart firar vi ett år tillsammans och jag hoppas det blir många till därefter. <3 <3
 
En annan sak som ger mig glädje och energi är min rara lilla Pernilla, jag önskar bara att jag finge träffa henne oftare. Hon är lite för långt bort för min smak och det finns lite för lite cash i kassan för att vi ska kunna träffas så ofta som jag skulle vilja. Men jag har henne alltid i mitt hjärta, mina tankar och viktigast av allt i min MOBILTELEFON! ;oD
 
Att min älskade mamma verkar må mycket bättre gör mig också väldigt lycklig, så skönt att slippa oroa sig för hur hon mår och vad som kommer hända här näst. Hon får ha sin söta lilla pälstuss hos sig, hon håller på och lär sig gå på sina proteser och har gjort vad som verkar vara en lyckad ögonoperation så hon ska se ordentligt på mer än ett öga. Ja min mamma är min inspiration och stolthet, hon är en riktig kämpe och viker sig inte oavsett hur mycket världen slänger mot henne. Hoppas jag snart får lite extra pengar i kassan så att jag kan ta med Jimmy och Buffy och hälsa på henne igen.Mamma precis som Pernilla är lite för långt bort rent fysiskt men de finns alltid i mitt hjärta och mina tankar. 
 
Livet är hårt ibland men man orkar och klarar så mycket mer om man har saker i livet att glädjas åt och att älska, och jag älskar min Jimmy, jag äslakr mina pälsisar (Buffy och Arsim), jag älskar min underbara Pernilla och jag älskar min fantastiska mamma! Ni är viktigast av allt i mitt liv och jag vet inte vad jag skulle göra utan er! <3 <3 <3
 

Kommentarer

Postat av: Carol

Publicerad 2013-03-15 09:42:20

Åh vad fint skrivet. Roligt och skönt att du/ni har det bra.
/kram Carol

Svar: Tack! =) Kramen
UnClouded

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela