unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Testat högskoleprovet.

Publicerad 2013-03-02 18:59:11 i Allmänt,

Ja, det börjar närma sig april och jag kände idag att det var dags att köra ett test på högskoleprovet. Det är ganska tröttsamt att sitta och svara på dessa frågor, man blir redigt trött i huvudet av att sitta och läsa så länge men jag måste ändå säga att det gick ganska bra. Fick 87 rätt av 160 vilket hade gett mig ca 0,95 totalt om jag gjort provet i höstas. Kommer hinna och behöva göra några tester till innan 6:e april så jag hoppas på att få med mig hjärnan lite till fram till dess.
 
Har suttit och kollat in potentiella utbildningar på Göteborgs Universitet och Yrkeshögskolan och efter nästan 2 timmars läsande om olika utbildningar så kom jag fram till att det finns 3 utbildningar på YH, Computer Graphics Design, Designteknik samt Juristassistent - Paralegal och 1 på GU, Handelshögskolans ekonomprogram, som är intressanta. Vill jag läsa den på GU måste jag dock läsa en nivå matematik till på komvux innan jag kan söka den eftersom Matematik 3B/3C var behörighetskrav för den utbildningen.
 
Alla utbildningarna känns som att jag skulle kunna ha roligt på samtidigt som det kan ge jobb efter studierna, men först måste jag kirra högskoleprovet för att ens ha en chans att komma in på någon av utbildningarna så nu blir det fokus, fokus, fokus på detta! =)
 
Ska bara njuta lite av min ledighet också! 
Ha en underbar lördagskväll! <3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela