unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

EN dag kvar!!

Publicerad 2013-09-01 12:25:52 i Allmänt,

Idag är det söndag, vädret är lite förvirrat, solen skiner och det regnar om vart annat. Jag vaknade kl 08:55 och trodde att det var måndag. Blev nästan lite förskräckt där ett tag men tog ett djupt andetag och insåg att det bara var söndag. 
 
Nu sitter jag här och tänker på att det faktiskt är höst. Många tydliga tecken på detta har man sett. Temperaturskillnaden från dag till natt, gula löv som faller från träden, kalla vindar som "tjuter" utanför fönstret och imorgon är det skolstart! 
En barndomsvän frågade mig nyss om jag var lika nervös/pirrig som hon inför morgondagen. Vi ska börja olika utbildningar på varsitt håll i landet men jo, jag är otroligt pirrig inför morgondagen precis som hon. Har planerat vad jag ska ha på mig, köpt nya kläder och skor, beställt en ny jacka (får se om den passar), köpt böcker, fixat i ordning frisyren, kollat schemat en miljon gånger och börjat kika lite i mina juridikböcker. Tydliga tecken på att jag är pirrig. Kommer förmodligen ha svårt att somna ikväll eftersom tankarna redan går på högvarv men planen är att köra ett stenhårt träningspass vid 18-19 tiden ikväll så att jag är helt slut när det är dags att lägga sig.
 
Jag har under veckan som gått hunnit fundera på om jag tagit mig vatten över huvudet när jag sökt till högskolan och en utbildning inom juridik men kommit fram till att jag faktiskt måste sluta tvivla på mig själv. Jag är bättre än jag ger mig själv credit för och jag måste tänka på detta. Jag vet att detta är den rätta utbildningen för mig men pirrig är jag. Min nedräkning är på sista dagen och det känns både helt absurt och helt underbart. Jag har hunnit vila upp mig under denna veckan som vi varit lediga och känner mig fit for fight och redo att ta tag i två års studier.
Helst hade jag nog sett att jag redan varit igång med utbildningen men den som väntar på något gott sägs det ju..
Första två veckorna är det mycket "introduktion" i juridiken, träff med tidigare studenter och sedan kör det igång hårt, första tentan verkar bli i mitten av oktober och andra redan i slutet av november så det blir mycket hårt arbete framöver. 
 
Min nedräkning började den 19:e juni och idag är sista dagen på den, känns otroligt spännande men samtidigt lite sorgligt. ;) Det är alltid trevligt att ha någonting att vara förväntansfull över, något att se fram emot, räkna ned till. Men dagarna flyger fram och alla nedräkningar når såsmåningom sitt slut, så även denna. Idag är det den 1:e september och jag har små men många fjärilar i min mage. ;)
 
Ska försöka hålla igång min blogg lite bättre nu i höst igen, vet att jag varit dålig på att skriva det senaste men har inte haft rätt inspiration direkt. Kommer dock ha många intryck att dela med mig av nu i och med skolan skulle jag tro så då får jag försöka hålla er uppdaterade så gott det går, ni som nu vill läsa alltså. =P
 
Ha en helt underbar söndag gott folk och lycka till imorgon alla ni som precis som jag har skolstart imorgon! =)
<3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela