unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Så underbart & så frustrerande.

Publicerad 2013-09-11 15:21:00 i Allmänt,

Ja det är just så läget är i mitt liv just nu. Både underbart å ena sidan och frustrerande å andra sidan.

Igår hade vi juridik, mycket av den varan vilket inte är så konstigt med tanke på vilken utbildning jag går, vi hade även IT-verktyg. Ja där ska vi lära oss hur man hanterar Microsoft Office paketet, ni vet, Word, Power Point, Excel och sådant. Kanske låter som en barnlek men, nej, det är mycket att lära sig. Word t ex har blivit så mycket mer komplicerat sedan jag använde det senast, typ 95. Idag hade vi sedan kommunikation, det är riktigt kul, vi lämnade in vår första inlämningsuppgift, av någon anledning lade läraren min ensam under sin kalender istället för i höge med de andra. Jag undrade givetvis varför, jag hade gärna låtit min ligga "i högen", men endast han vet varför han gjorde så. Vi fick även "med oss" vår andra uppgift i ämnet, att förbereda en muntlig gruppresentation där vi i grupper om tre skall välja ett ämne och sedan prata tre minuter var om detta. Kommer bli riktigt intressant tror jag. =)

Så, detta är då den underbara delen av mitt liv, tillsammans med mitt privatliv såklart, ;)

Om man ska prata om den frustrerande delen av mitt liv då, vad kan det vara, jo men jobbet såklart. Från början så är det ganska svårt att kombinera heltidsstudier med deltidsarbete, vilket alla som provat på det vet, men för utom detta så är det rent omöjligt att komma överens om ett smidigt upplägg med min arbetsgivare. De skickar ut information om att det finns lediga pass dag och kväll, att de inte klarar av att fylla behovet trots en stor "pool" av anställda men när jag då försöker kontakta dem för att boka in mig så får jag svaret,nej, det är full då. Jaha, men nyss kunde ni inte fylla behovet så what's up? Sluta terrorisera mig med massa information om att det finns massa lediga pass både dagar och kvällar om det inte finns det är min åsikt. Jag vill och behöver verkligen få det att fungera med något sorts extrajobb vid sidan av studierna men det är så frustrerande när det håller på så här. Först kommer givetvis studierna, jag måste lägga hundra procent energi på dem, så är det bara. Sen kan man alltid frambringa lite extra energi till att jobba men det måste finnas någon gräns för hur energi tömmande det får vara att försöka få jobbet att gå ihop med skolan.
Enligt min åsikt så har de enorma problem med organisationen på det företaget och de borde verkligen tänka om. Istället för att envisas med dag och kvällspass och snurra runt med dagkompetens och så vidare borde de göra det möjligt att boka in sig timmar. Idag kan jag jobba mellan 8-12, så kan jag boka in mig mellan 8-12, eller en annan dag kanske jag kan jobba mellan 14-19 då kan jag boka de tiderna istället. De skryter med att det är ett perfekt extra jobb att ha vid sidan av studierna men det är det inte, arbetstiderna är alldeles för stela för det. Visst, vill man lägga 75% energi på studierna och resten på att jobba så går det men studerar man på heltid behöver man möjlighet till lite flexibilitet och det finns det inte mycket på det företaget tyvärr.

Men men, nog om det, jag ska försöka få in lite jobb här och där, försöka få ekonomin att rulla på en rak linje och njuta av att studera på en otroligt intressant utbildning där jag får lära mig massor med nya saker och samtidigt lära känna fantastiskt många nya trevliga människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela