unclouded.blogg.se

Ur mitt perspektiv..

Skönt med helg!

Publicerad 2013-09-08 16:13:20 i Allmänt,

Ja då var det söndag igen då.
 
I morgon är det slut på vilan och dags att sätta igång hjärnan på fullt ös igen. Veckan börjar med lite juridik, inte helt fel, tycker det är intressant med juridik. =)
 
I helgen har jag hunnit med massor känns det som, igår tog vi sovmorgon, sen åt vi frukost och tog en långpromenad med Buffy. Efter det drack vi lite kaffe, skrev inköpslista och gjorde oss i ordninginnan vi gav oss iväg till Liseberg! =)
 
På Liseberg var det FULLT med folk. Det var längesedan jag såg så mycket folk där. Tror det var djuren som lockade dit folk, eller kan det ha varit solen? ;)
I alla fall fanns det mycket smått och gott man kunde titta på, massa sylt, skålar, korgar och fina handdukar mm. Jag köpte Francescas julklapp och en gästhandduk till oss. 
 
 
Så här ser handduken ut, julklappen får vara anonym för man vet aldrig vem som läser min blogg. ;)
 
På Liseberg fanns även en helt underbar del med massa söta djur uppställda. Det fanns hönor, kossor, ponnyridning, getter och ALPACKOR! Så rackarns söta, jag ville köpa med mig en hem men kom fram till att jag inte hade 10.000:- i kontanter och att det troligen inte skulle vara så populärt hos grannarna om man byggde upp ett litet stall till den på balkongen. =P Men mitt hjärta smälte när jag såg den, och de gick alla omkring och gav i från sig små söta ljud. Vansinnigt gosvänliga såg de ut.
 
 
Jag menar, vem vill inte ha den här sötnosen att kramas med?
 
 
Helt otroligt söt var den lille rackaren. Men som sagt, kanske inte riktigt läge att köpa en sån just nu. =(
 
Efter Liseberg gjorde vi något mycket tråkigare, vi åkte iväg och storhandlade, inte kul alls och alltid dyrt!
Men vi kom hem men tre kassar mat, en ryggsäck och några små påsar rotfrukter som inte fick plats utan bars vid sidan om.
Resten av kvällen tyckte vi att vi hade förtjänat att ta det lugnt så vi kollade på The Hangover, helt okay film måste jag säga men jag är glad att jag inte lade pengar på att se den på bio. Riktigt så tokbra var den inte.
 
Idag passade vi också på att ta lite sovmorgon, man måste ju vila upp sig ordentligt inför veckan som kommer. Klockan var närmare halv 11 när vi tassade upp ur sängen, jag tog ut Buffy och Jimmy fixade frukosten. Helt ok arrangemang tycker jag. När vi ätit frukost och druckit morgonkaffet så bytte vi om till träningskläder och gick ner till gymmet där jag körde lite uppvärmning på löpbandet och sedan körde jag squat övningar för benen, lite tyngdlyftning för armarna och abdominal crunch för magen. Här ska det jobbas hårt på just de specifika områdena under hösten så att det blir lite mer ordning på mig.
 
Efter gymmet tog vi en långpromenad med Buffy, vi gick ner till hundrastgården och hoppades att det skulle komma någon liten söt/rolig vovve som Buffy kunde leka med, men nej.. =/
Så vi gick därifrån igen efter en stund och tog promenaden hem genom Krokängsparken, Buffy var allt bra glad iaf så det var skönt att se. Min lille pensionär njuter av livet. =)
 
Väl hemma så var det F1 och Jimmy fastnade vid den, tydligen körde de på Monza banan i Italien. Webber som Jimmy "håller" på han blev krockad i början av racet så han hade ingen möjlighet att vinna utan kom in på tredjeplats. 
 
Mer än så har inte hänt i helgen så vill ni veta mer får ni läsa nästa gång jag skriver, förhoppningsvis imorgon men jag lovar inget. ;)
 
Hoppas ni haft en underbar helg och att det sista av den blir lika fantastiskt!
<3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela